Стартира нов проект в община Мъглиж

Уважаеми жители на община Мъглиж, уведомяваме Ви, че стартира
Схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ:
BG051PO001-5.1.04
„ПОМОЩ В ДОМА“
ЦЕЛ НА ПРОЕКТА
Създаване на Звено за услуга в домашна среда към Домашен социален патронаж –
Мъглиж за гъвкаво почасово предоставяне на услуги в дома на потребителите.
КАКВИ УСЛУГИ ЩЕ СЕ ПРЕДЛАГАТ
Три типа почасови услуги, включващи следните дейности:
1. Лична помощ в това число и дейности с медико-социална насоченост:
– Помощ за поддържане на лична хигиена;
– Помощ при обличане, събличане;
– Помощ при хранене;
– Помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар;
– Помощ при рехабилитационни или други специализирани услуги;
– Придружаване до детско, учебно, болнично заведение, месторабота и др.
2. Социална подкрепа и социално включване:
– Помощ при общуването и поддържане на социални контакти, развлечения и
занимания в дома и извън него;
– Придружаване при посещения на кино, театър, изложби, концерти и др.;
– Помощ при писане на писма, заявления и подаването им в съответната
институция.
3. Комунално-битови дейности:
– Пазаруване- снабдяване с ежедневно необходимите продукти, лекарства и др.;
– Поддържане на хигиена в жилището, обитавано от потребителя на услугата;
– Извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти;
– Приготвяне на храна с продукти на потребителя.
КОЙ МОЖЕ ДА СЕ ВЪЗПОЛЗВА ОТ ПРЕДЛАГАНАТА УСЛУГА
Целева група:
– Лица с трайни увреждания с ограничения или невъзможност за
самообслужване, включително и деца – 40 потребителя на услугите
2
– Възрастни хора с ограничения или невъзможност за самообслужване – 43
потребителя на услугите;
– Безработни лица, в трудоспособна възраст, които не са придобили право на
пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно
пенсиониране – 39 безработни регистрирани в Бюро по труда.
ДОКУМЕНТИ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ
1. Заявление по Образец
2. Документ за самоличност
3. Копие на експертно решение на ДЕЛК/ТЕЛК/НЕЛК, ЛКК.
4. Копие от амбулаторен картон /ако има такъв/
5. Други актуални медицински документи, удостоверяващи здравословното
състояние на лицето/ детето
6. Документ, удостоверяващ представителство.
ПРОЦЕДУРА ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ
1. Документите се подават в Информационен център в общинска администрация
град Мъглиж от 01 до 28 февруари 2013 г.
2. Дирекция «Социално подпомагане» извършва оценка на потребностите от
почасови грижи в домашна среда на всеки един кандидат на база подадените
документи.
ЕКИП ПО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПРОЕКТА:
· Рада Гоцкова-ръководител на проекта
· Тина Янева- координатор на проекта
· Росица Тянова- счетоводител на проекта
· Бистра Великова- технически сътрудник
За контакти: Община Мъглиж, площад „Трети март“ №32, стая 208,
тел.04321 33 13
РЕЗУЛТАТИ И ПРЕКИ ПОЛЗИ ОТ РЕАЛИЗАЦИЯТА НА ПРОЕКТА
1. Създава се устойчив модел за осигуряване на достоен живот и предоставяне на услуги
в домашна среда за хора, които са в частична или пълна невъзможност за
самообслужване и са в риск от социална изолация;
2. Утвърждава се децентрализиран модел за предоставяне на услуги в домашна среда
на територията на община Мъглиж;
3. Създават се работни места в сектора на социалната икономика и се осигурява
възможност за заетост на безработни.
Инвестира във вашето бъдеще!

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram