Няколко хиляди аплодираха „Царя” при адска жега под „Бузлуджа”

Рекорден брой автомобили се събраха в Казанлък за седмия старт от планинския шампионат „Шипка’ 2012“. 48 автомобила преминаха съботния технически преглед на площад „Севтополис“, което е рекорд за тази година. Най-много участници бяха регистрирани при началото на сезона, когато в първата варненска надпревара под „Аладжа манастир“ се събраха 34 автомобила.Предстои „Българка’2012″…

Илия Царски от отбора на „Автоцар рали “ с „Митцубиши Лансер“ успя да запази лидерството си в общото класиране на групите, след като в седмото състезание от планинския шампионат спечели и първото място в официалното крайно класиране на всички участници, и победата в обединената група „Х „и „Е“.В 31-то издание на планинско „Шипка’2012″/ трасе „Бузлуджа“/ сред 42 пилота от над 25 клуба, „ветеранът“ постигна най-добро време в първия манш – 3:34.45 минути .

Всъщност „Мицубиши-то“ на панагюреца бе най-бързо и в двата състезателни манша, побеждавайки на два пъти Тихомир Златков („Мабанол“, с „Форд Ескорт“) съответно с 2.54 и 3.92 секунди и с общо време от 7:10.27 минути завърши като първенец на „Шипка’ 2012″ срещу експилота на „Ефкото“. След казанлъшкия старт Царски води на другия „ветеран“ Златков с 118:96 точки, което означава, че интригата за шампионската титла изглежда „жива“, две състезания преди финала на сезона в планинските изкачвания.

В този старт Царски спечели четири от петте манша в официалното класиране, увеличавайки сметката си, съответно на 11 победи в квалификациите и 9 в седемте състезания до момента.

Трети в общото класиране и втори в класа на Царски е софиянецът Пламен Камбуров ( „Автотранс“, с „Мицубиши Лансър Ево 9″, „Е-Макс“). Той изостана в състезанието на 15 секунди от най-бързия под историческата „Бузлуджа“.

Серията си от победи продължи и Стефан Панчугов („Казанлък Моторспорт“, с „Хонда Сивик“ , в „Х2″), който до момента от седем старта има шест победи и е най-ефективният пилот от всички състезатели в трите класически автомобилни шампионата на страната през тази година. „Панчугата“ (12-и в общото класиране), изпревари с 12.62 секунди и 10 места втория в „Х2″ – Александър Димитров („Контрол“, със „Ситроен Саксо“). Енинецът направи най-добър втори манш за време 4:05.57 минути .

Третото място е за втората дама в колоната под „Бузлуджа“ – красивата благоевградчанка Диана Стоянова („Диамо“, със „Ситроен Саксо“). Другата „нежна половинка“ бе Цветомира Георгиева с „Рено Клио“ от тима на „Спайдър Рали Тим“.

В „Х3″ старозагорецът Илия Бояджиев („ВАЗ 2105″) още с първото си появяване в планинския шампионат тази година спечели победата в този клас (10-и в общото подреждане), втори остана плевенчанинът Ивелин Чапанов („Рено Клио“), а трети местната „звезда“ Милен Узунов („Казанлък Моторспорт“, „Хонда Сивик“).Последният е 14-ти в общото подреждане и с най-бърз втори манш -4:05.83 минути.

Домакините от „Ефко Рейсинг“ представиха на няколко хилядната публика в горещия неделен ден пет пилота, като с най-предно общо класиране бе осмото място на Стефан Георгиев с „Форд Ескорт“ в „Х4″ и най-бърз първи раздел за време 3:58.55 минути към финала.Отборно момчетата от казанлъшкия тим „Ефко рейсинг“ са на 4-то място, а Георгиев спечели 3-то място в „Х4″.

Да припомним, че след двегодишно прекъсване, летоброенето на планинското състезание „Шипка“ бе възобновено през 2004 година. Реконструкцията на класическото трасе на състезанието над град Шипка обаче бе променено и състезанието се устройва на пътя към връх „Бузлуджа“. Преди старта през лятото на 2004 година това предизвика открито недоволство сред състезателите. След финала обаче нямаше нито един автомобилист, който да не похвали състоянието и конфигурацията на трасето, и традиционно добрата организацията на казанлъчани в лицето на Стефан Драганов. Трасето е дълго 6800 метра (разликата във височините е 320 метра). Правят се два състезателни манша. Да си припомним, че през 1998 година казанлъчани имаха амбиции състезанието им да попадне в европейското първенство по планински изкачвания, заради което ФИА изпрати нарочен наблюдател,поканен тогава от Николай Мончев. И дъждовното време тогава „изневери“ и на популярния автомобилист…

Кр. Ганев

 

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram