Японци мият зъби с нашенско розово масло

Интересно приложение на казанлъшкото розовото масло спретнаха в Япония. Там то вече е и съставка в пастата за зъби, шампоана за коса, подправките и сладкишите.

Японските туристи се интересуват освен от Празника на розата през юни в Казанлък и от посещения в София, Пловдив и Велико Търново, това казва за БТА посланикът на Япония Н. Пр. Такаши Коидзуми.

Той отбелязва, че миналата година японската асоциация на туроператорите (JATA) е избрала „30-те най-красиви европейски селища“, а Копривщица е била сред тях. Затова той очаква повече японските туристи там.

„Турове от специален интерес“ отскоро са нова вълна на туризма в Япония, казва Коидзуми. Като пример той дава т. нар. места със силно въздействие като Перперикон и други дестинации в България.

Когато става дума за представите за България в Япония, на първо място е киселото мляко, на второ е розата, а на трето е състезателят по сумо Котоошу. Нараства популярността на розовото масло и вече 5-6 японски компании го внасят от България и го използват като добавка в козметичните продукти, посочи още за БТА посланик  Коидзуми.

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram