Проект с приоритет: Няма връщане, ще строим тунел под Шипка

Тунелът под Шипка е сред приоритетните проекти по ОП „Транспорт“ за следващия програмен период.
Това каза министърът на транспорта Данаил Папазов по време на блиц контрола в комисията по транспорт.
Повод за думите му беше въпросът на депутата от ГЕРБ Цветомир Михов, който поиска министърът да коментира публикация, в която се твърди, че варненска групировка иска тунелът да падне за сметка на изграждането на обходни пътища.
Вчера сайтът News.Varna24.bg съобши, че силно варненско лоби направило опит да насочи парите, с които ще се реализира проектът за тунел под връх Шиспка към друг обект.
Местните лобисти имали намерение да използват факта, че министър от настоящия кабинет е от морската столица.
Министър Папазов разказа, че във Варна миналата седмица пред всички областни управители и пред бизнес средите от строителния бранш е била представена ОП „Транспорт“ и обявени приоритетите за следващия период.
„Един от проектите по нея е тунелът под Шипка. Имаше спор между шефа на фирма „Пътища и мостове“ и областния управител на Габрово.
Първият каза, че вместо тунела могат да се направят няколко обходни пътя, а областният – че проектът е от изключителна важност за региона. Този спор не е променил нашите приотитети. Това са фактите“, разказа за спора Папазов.
Депутатът от БСП Минчо Минчев попита има ли резултати от проверката в НКЖИ и кога ще бъдат обявени, както и се обсъжда вариант железопътната компания да се преобразува в агенция подобно на Агенция „Пътна инфраструктура“.
„Одитът на НКЖИ е готов, има и доклад за концесията на жп гарата в Пловдив. Преди два дни са получени и не мога да ви дам данни от тях. Не мисля, че ще е добре да превърнем НКЖИ в агенция, по-добре е тя да си остане държавно предприятия“, заяви Папазов.

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram