Българо-полски консорциум с проект за тунела под Шипка

Ds olil

Консорциум „Мости“, в който влизат фирмите „Мости България“ и полската „Мости Катовице“, ще изработи идеен проект за довършване на околовръстния път на Габрово и изграждането тунел под връх Шипка. Това стана ясно при отварянето на ценовите оферти в обществена поръчка на Агенция „Пътна инфраструктура“.
Обединението предложи най-ниска цена за изпълнение – 104 232 лв. без ДДС. Цените на останалите участници са над предложената от победителя, а две компании са отстранени от участие от комисията.

Спечелилият търга консорциум ще трябва да разработи идеен проект за довършването на 31-километров участък от околовръстния път на Габрово и тунел под връх Шипка с дължина малко над 3 километра.

Бъдещето съоръжение е ключов за страната ни и част от Трансевропейския транспортен коридор №9. Тунелът не само ще облекчи трафика, но и ще осигури връзката между Дунав мост и автомагистралите „Хемус „, „Тракия“ и „Марица „.
Целта на идейния проект е да се определи оптималната дължина на тунела под Шипка.

Порталите ще бъдат оформени функционално и архитектурно в съответствие с околната среда, като за целта ще бъдат извършени геоложки и хидрогеоложки проучвания. Ще се избягва строителството на терени, застрашени от свлачища .

Идейният проект включва и изработването на вентилация и осветление пред и в самия тунела, пътна сигнализация, телевизионен контрол, телефони, диспечерски пункт и т.н.

Прогнозната стойност на тунела е 150 млн. евро, като се очаква средствата да дойдат от второто издание на оперативна програма „Транспорт“. В края на миналата година се появиха съмнения дали бюджетът на програмата ще стигне и за изграждането на скъпото съоръжение.

Причината е, че през следващия програмен период парите за пътна инфраструктура са с около 600 млн. евро, а огромна част от него ще отиде за изграждането на най-сложния участък от магистрала „Струма “ при Кресненското дефиле.

В началото на декември министърът на транспорта Данаил Папазов заяви, че ако не получи финансиране по програма „Транспорт“, обектът ще бъде финансиран с около 90 млн. лв. от републиканския бюджет.

Строителството на околовръстния път на Габрово е разделено на четири етапа, в една част от които строителството вече е започнало. Според екозащитниците обаче 4 километра от пътя ще минат през защитени зони, които попадат в „Натура 2000″. /БЛИЦ

…………………………………………………..

9 са отворените ценови оферти за „Изработване на разширен идеен проект за обект: Път ІІІ-5004 Обход на гр. Габрово от км 0+000 до км 31+000, тунел под връх Шипка с дължина 3220 м от км 24+400 до км 27+620″. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г.

Ценовите оферти са на:

„Инжконсултпроект“ ООД – 189 878.80 лв. без ДДС;
„Трафик Холдинг“ ЕООД – 226 642.76 лв. без ДДС;
„Свеко Енерго проект“ АД – 219 600 лв. без ДДС;
Консорциум „Групо Текопи-Алве“, в който участват: „Текопи“ АД, „Алве Консулт“ЕООД и „Текопи Инженеринг“ АД – 197 626.08 лв. без ДДС;
Обединение „Виа план – Амберг 2013″, в което участват: „Амберг Инженеринг Словакия“ ЕООД и „Виа План“ ЕООД – 214 789.20 лв. без ДДС;
„Илия Бурда“ ЕООД – 164 807.60 лв. без ДДС;
„Рутекс“ ООД – 294 898.08 лв. без ДДС;
„Пътпроект“ ЕООД- 198 920 лв. без ДДС;
Консорциум „Мости“, в който участват: „Мости България“ ООД и „Мости Катовице“ Сп.зо.о. – 104 232.40 лв. без ДДС.
Целта е да се определи оптималната дължина на тунела под връх Шипка, с доказана техническа и икономическа целесъобразност на местата на порталите и да се оформят функционално и архитектурно в съответствие с околната среда видимите части на конструкцията, съоръженията и инсталациите в тунела./Пресцентър АПИ

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram