Бивши служители на тех гигантите Гугъл и Фейсбук започват кампания срещу компаниите и вредите от интернет и социалните мрежи.
Групата от Силициевата долина е решена кампанията ѝ да обхване целия свят и да учи и предупреждава за вредите от пристрастяването към социалните мрежи и смартфоните.
„Бяхме там. Знаем какво измерват компаниите. Знаем как говорят и знаем как действат инженерите им“, казва Тристан Харис, бивш дизайнер по етиката в „Гугъл“, който сега тръгва срещу бившите си работодатели.
„Двата най-големи суперкомпютри в света са при тези компании – Гугъл и Фейсбук. Къде ги насочваме? Насочваме ги към мозъците на хората и децата“, казва Харис, цитиран от „Ню Йорк Таймс“.
Сред инициаторите е и създателят на Like бутона във Фейсбук Джъстин Розенстийн.
Кампанията, наречена „The Truth About Tech“ („Истината за технологиите“) и обединена в организацията „Center for Humane Technology“ ще бъде финансирана със 7 млн. долара от неправителствената медийна организация CommOn Sense Media. Планира се също така анти-тех кампанията да започне в 55 хил. американски училища.
offnews.bg
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram