София спря временно ремонта със скандалните цени

Столичният общински съвет единодушно реши да отложи взимането на решение за финансиране на ремонта на общежитието на софийското общинско дружество „Столичен автотранспорт“, за който „Сега“ писа. На заседанието на бюджетната комисия във вторник стана ясно, че закъсалата транспортна фирма, която заради коронавируса търпи едни от най-сериозните загуби в Столична община и вече два пъти бе подпомагана от бюджета, се е съгласила да плати по близо 960 евро на кв.м за пълното реновиране на сградата си в ж.к. „Дружба“, намираща се в едноименния гараж.

Информацията бе изнесена от общинския съветник от БСП Иван Таков. Той попита управляващите – ГЕРБ, СДС, ВМРО и „Атака“, защо през май шефът на „Столичен автотранспорт“ Слав Монов е подписал договор без осигурено финансиране. Стойността на споразумението с фирмата-изпълнител е 2 550 000 млн. лв. без ДДС или 3 060 000 лв. с ДДС, от които „Столичен автотранспорт“ иска 466 000 лв. от общинския съвет. За целта зам.-кметът по финансите Дончо Барбалов и представителят на коалицията ГЕРБ-СДС Стефан Марков внесоха доклад за отпускане на сумата.

Разглеждането му обаче бе отложено временно засега по предложение на шефа на транспортната комисия Карлос Контрера от ВМРО. Преди дни той се изказа за отпускането на средствата, но вчера внезапно апелира приемането на доклада да се отложи. Контрера заяви, че с цената на строителните дейности се спекулирало и обеща всичко да се изчисти, след като детайлите около договора бъдат качени на сайта на общината. „Тъй като аз съм вносител на доклада в Специализирания общински приватизационен фонд, откъдето ще дойдат парите, бих желал в рамките на днешния ден, официално на страницата на СОС да публикуваме точните цифри, за да се запознаят всички с тях. Колегите, които си позволяват да тиражират неверни данни, ще ги помоля след обявяването на обобщените числа за въпросния ремонт, да имат доблестта да се извинят“, коментира Контрера.

Договорът на „Столичен автотранспорт“ е сключен с консорциума „Лидер инженеринг 2019“, което се представлява от управителя на „Лидерпроект“ ЕООД Александра Александрова Писарска. „Лидерпроект“ ще е водещ член в консорциума, става ясно от документа. В количествено-стойностните сметки към него могат да се видят множество цени на доставки и на строително-монтажни дейности, които изглеждат доста различни от пазарните. Например в частта с електроинсталациите „Столичен автотранспорт“ се готви да плати на „Лидер инженеринг 2019“ по 33,23 лв. за доставката на обикновен електрически ключ за скрит монтаж. Сумата не включва монтажа. В същото време български производител предлага на сайта си обикновен ключ за около 2 лв. За доставка на монофазен контакт пък „Столичен автотранспорт“ се е ангажирала да плати по 11,71 лв. Същата българска фирма предлага контакти по 2,06 лв. Доставката на разпределителна кутия ще струва на данъкоплатците в София 7,32 лв. при цена до 1 лв. на българския производител.   

Монтажните работи по споменатата електрическа част също не изглеждат на напълно пазарни цени. Общинското дружество ще плаща почти по 13 лв. на брой за монтаж на ел. контакти при положение, че на пазара могат да се намерят оферти и за 8 лв. При това за една бройка, докато в договора за общежитието става дума за 295 бр. Също по близо 13 лв. ще се плаща и за монтажа на 195 бр. електрически ключове. Монтажът на една разпределителна кутия – общо 128 броя, пък ще струва по 27,55 лв. 

Както „Сега“ писа, освен смяна на електрическите инсталации, дейностите, които „Лидер инженеринг 2019“ се готви да извърши в общежитието, са:  въвеждане на мерки за енергийна ефективност, преработка и подмяна на ВиК инсталация, преработка и промяна в разпределението на сградата, основен ремонт на покривната плоча, преработка и подмяна на покривна хидроизолация и полагане на топлоизолация, подмяна на ламаринените обшивки и шапки на комините. Ремонтът ще продължи с подмяна на стара дограма с нова, подмяна на настилки, полагане на мазилки и латекс по стените, изграждане на енергийно-ефективно осветление, изграждане на окачени тавани, подмяна на ОВК система и взимане на интериорни решения.

„Златният“ обект

„Сградата е собственост на „Столичен автотранспорт“ и е изградена през 70-те години на ХХ в. Състои  се от две тела. Корпус „А“ е 5-етажна сграда със сутерен, стоманобетонова скелетна конструкция с плосък покрив. Корпус „Б“, прилепен до „А“,  е двуетажна сграда със сутерен, повдигната на колони на партерно ниво с аналогична конструкция и покрив. По оценка на експерти от „Столичен автотранспорт“ общежитието е в добро конструктивно състояние, сградата е годна, без конструктивни нарушения. През годините обектът не е добре поддържан в добро състояние поради недостиг на финансов ресурс. Цел на ръководството е след ремонта да се обособят 50 жилищни стаи с общ капацитет 65-70 легла за ползване от работниците и служителите на дружеството. С предоставянето на добри битови условия ще се даде възможност за привличане и задържане квалифицирани работници и служители – водачи на автобуси и технически персонал“, се казва в доклада, който засега бе отложен.   

СЕГА

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram