Вълчев: Препоръчително е учителите да носят маски или шлемове в училище

„Препоръчително е учителите, които преподават на различни класове, да носят маски или шлемове, докато са в училище”. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в Бургас, цитиран от „Фокус”.


Той уточни, че за провеждането на занятията през предстоящата учебна година в България е избран моделът на невзаимодействие между паралелките, подобен на този в редица други държави. Според него препоръката за носене на маски или шлемове няма да важи за началните учители, тъй като те взаимодействат само с един клас. 

„За учениците от една паралелка се възприема, че са една група, която няма как да не си взаимодейства вътрешно. Това позволява на учениците от тази паралелка да не носят маски в час. При началните учители не е проблем, тъй като те работят с един клас. Проблемът е, когато един учител работи с много класове. Затова е задължително, когато учителите сменят паралелки, да спазват дистанция от учениците. Това за съжаление ще затрудни педагогическата работа. Тези учители няма да могат да ходят между чиновете, но ще могат да работят с повече класове“,  коментира Вълчев.

Според избрания модел, ако има едно заболяло дете, ще бъде карантиниран само съответният клас.

Министърът на образованието заяви, че проблем за предстоящото провеждане на занятията остават т.нар. „критични зони“ – коридори, тоалетни, училищен стол, учителски стаи. „Ние сме дали набор от препоръчителни решения, които ще си избере всяко училище. Тази седмица вероятно ще се проведат педагогическите съвети. Обявили сме какъв е избраният модел, но, съзнавайки, че всички училища са различни, не можем да имаме единно решение. Затова дадохме списък с избираеми решения. Има и задължителни мерки – дезинфекцията, носенето на маски, задълженията за ежеседмично уведомяване на родителите или при евентуално заразяване. Подобна стратегия приложихме и в детските градини. Добрата новина е, че засега нямаме голям брой заболели в детските градини“, посочи още образователният министър. 

Той коментира ситуацията и в останалите държави като заяви, че избраните модели за провеждане на занятията са основно два. „Единият е на смесено, хибридно обучение, според който класовете се разреждат и се разделят. Освен това, част от обучението се провежда вкъщи, а друга – от училище. Ние анализирахме всички възможни модели, но се оказа, че те са трудни за реализиране у нас или са нежелани. Нямаме два пъти повече класни стаи и два пъти повече учители, така че да оставим по 10-15 деца в клас. Не можем и да накараме половината родители да стоят вкъщи през седмица. Затова избрахме вариантът за невзаимодействие между паралелките“, заключи Красимир Вълчев./Епицентър

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram