Задава ли се нова дигитална ера, без лимити и отвъд екраните?

Добавената реалност предлага различен начин за взаимодействие с дигиталните технологии, поставяйки триизмерни изображения или дори цели вселени пред очите ни, които се разкриват на фона на реалния свят. Най-новите очила за добавена реалност на компанията – еднорог Magic Leap за момента поставят залога за най-добро устройство в сферата, но на доста висока цена.

Пътят към универсалното използване на AR и VR вече е проправен главно от развлекателната индустрия, където с чифт очила можете да се пренесете във виртуалния свят и да играете покер в Дивия запад, без да напускате дома си или пък да пътувате във времето, за да спасите човечеството. Предвид големия успех на новите технологии сред потребителите, компании като Magic Leap вече са фокусирани върху корпоративни и бизнес клиенти. Ще доведе ли това до нова дигитална ера без лимити и отвъд екраните?

Компанията, създадена през 2010 г., успя да привлече финансиране от над 2 милиарда долара от инвеститори като Alphabet и Alibaba, като първите им AR очила Magic Leap 1 бяха пуснати на пазара през 2018 г. Продуктът беше обявен като устройство, предназначено за крайните потребители, но не пожъна очаквания успех. Компанията се надяваше да продаде 1 милион бройки от очилата през първата си година, но за първите шест месеца достигна до едва 6000.

От една страна това се дължи на факта, че  потребителите все още не бяха възприели напълно концепцията за смесена реалност, а от друга страна основна пречка за масовото разпространение на очилата беше цената им, която надвишаваше $2,000. В допълнение към това, според първите рецензии на Magic Leap 1, потребителите не са останали впечатлени от качеството на изображението, което било по-скоро на нивото на експериментален интерфейс, насочен към начинаещи разработчици на AR.

Няколко години по-късно концепцията за VR и AR вече се възприема по по-различен начин. Високите очаквания и провалът на Magic Leap 1 накараха компанията да преосмисли стратегията си. Отклонявайки се от перспективата устройството да замени телефони, телевизори и лаптопи, както предполагаше основателят и бивш главен изпълнителен директор Рони Абовиц, компанията стесни таргета си до потребители, които биха видели добавената реалност като инструмент.

Magic Leap 2 (ML2), който беше пуснат на пазара през септември за $3,299, е по-лесен за носене, много по-мощен и предлага значително по-голямо AR зрително поле от всички останали AR сетове досега. Той има уникалната способност да затъмнява дисплея, което ви позволява да блокирате светлината и да се фокусирате повече върху виртуалните обекти. Освен това, ще бъде много по-лесен за работа от страна на разработчиците, благодарение на новата операционна система, базирана на Android. Въпреки че все още не е ясно дали новият бизнес план на компанията ще постигне желания успех, ML2 представлява значително постижение, особено сега, когато Meta също навлиза в подобна AR територия с Quest Pro за $1500.

„Беше дълга борба“, споделя Кевин Къртис, който е SVP и хардуер ръководител на компанията. „Научихме изключително много след ML1… Не само технически, но и от пазарна гледна точка. Така че използвахме наученото за определяне на целите за ML2“.

Преосмислянето на цялостната концепция на компанията им позволява да създадат втора версия на устройството, която да отговаря на търсенето и на пазарните изисквания. Инженерите работят усилено, за да изградят нова технология за прожектиране, да увеличат зрителното поле до 70 градуса и да подобрят изцяло възможностите и показателите на новите очила. Като резултат от подобренията, ML2 се сдобиват и с нов много по-компактен и красив дизайн, който се доближава максимално до стандартен чифт очила и не изглежда като AR шлемовете, които сме свикнали да виждаме.

Стандартните сетове за виртуална реалност на пазара обикновено са много по-обемисти, като шлем с голям неудобен дисплей пред очите. За разлика от тях, ML2 са стилни, леки и много по-удобни за носене, което е огромен плюс спрямо конкурентите им на пазара. Слушалките Playstation VR на Sony, например, тежат 600 грама, което представлява почти три пъти повече от теглото на Magic Leap 2.

Втора версия на устройството Magic Leap е със значително по-голяма мощност, както и повече възможности за използваемост и приложимост в индустрии като здравеопазване, производство и бизнес.

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *