Одобрено от съветниците: Приеха предложенията за новата общинска структура

С 33 гласа ,,ЗА” Общинският съвет на Казанлък прие новата структура на Община Казанлък, предложена от кмета Галина Стоянова.Общата численост на общинска администрация се запазва 145 служители. Заместник-кметовете остават четирима.

Усилията на администрацията са насочени към повишаване на ефективността и създаване на нужния административен и експертен капацитет за привличане на максимално голям финансов ресурс и последващо резултатно изпълнение на проектите.
От администрацията на кмета Галина Стоянова поясняват, че предложените промени в структурата се налагат във връзка със завишаване отговорностите и задълженията на Община Казанлък през мандат 2023 – 2027 г., обвързани с кандидатстване и изпълнение на проекти по оперативни програми от новия програмен период 2021 – 2027 г , финансирани от ЕС чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове, Националния план за възстановяване и устойчивост и
Европейски фондове за споделено управление, както и от държавния бюджет.

В държавния бюджет на Р България са включени четири одобрени проекта: „Реконструкция на общински спортен обект „Колодрум“ в гр. Казанлък в закрита многофункционална спортна зала“; „Детелина“ на първокласен път I-6 – вход-изход Индустриална зона Казанлък“; „Изграждане на западен вход на град Казанлък с кръгово кръстовище“; „Реконструкция на общински път и прилежаща велоалея от гр. Казанлък до яз. Копринка; Туристически маршрут Севтополис“.

От проектите с външно финансиране чрез фондове от ЕС на етап „Оценка“ са 60 по оперативна програма „Развитие на регионите“, включени в Концепциите за интегрирани териториални инвестиции на община Казанлък, и очакват одобрение от МРРБ през месец март 2024 г. По проект „Осигуряване на среда за здравословен начин на живот в община Казанлък“, дейност 4, се предвижда изграждане на обществен паркинг в град Казанлък на 4 етажа.

Три одобрени проекта с външно финансиране по Плана за възстановяване и устойчивост, свързани със строителство, очакват подписване на договори: „Енергийно обновяване на сградата на Общинска администрация Казанлък; „Енергийно обновяване на сградата на Военен отдел, гр. Казанлък“ и „Внедряване на мерки за енергийна ефективност и вътрешна модернизация на ОДЗ с. Енина – филиал на ДГ №1 „Здравец“, гр. Казанлък“

Одобрен е проект по процедура „Екологосъобразна мобилност“ по Плана за възстановяване и устойчивост. По проекта ще бъдат надградени реализираните дейности, постигнати на ниво градска среда чрез проект „Интегриран градски транспорт на град Казанлък – Етап 1“ и „Интегриран градски транспорт на град Казанлък – Етап 2“. Ще се осигурят нови електрически микробуси за градски и междуселищен превоз на пътници иподобряване на инфраструктурата, както и разширяване на Общинското предприятие „Балканинвест“, оператор по транспорта. Предстои въвеждането на обществения транспорт, предоставен от общинското предприятие в цялата транспортна схема на общината и изваждане на частния сектор от обществения транспорт.

На етап инвестиционно предложение е проект „Изграждане на депо и площадка за приемане, предварително третиране и складиране /рециклиране/ на строителни и ремонтни отпадъци“ в с. Шейново. Разработен е ПУП, а дейностите по проекта продължават.

По програма ПУДОС се чака одобрение на два проекта: „Подмяна на водопроводната мрежа в гр. Шипка“ и „Изграждане на канализация в кв. „Цанко Минков в гр. Казанлък“.

В МРРБ е подаден проектът за изграждане на нова водопроводна мрежа в с. Енина.

В Министерството на младежта и спорта е очаквано финансиране на проекта за реконструкция на стадион „Севтополис“.

В процес на оценка са 4 проекта за изграждане на нови сгради за физкултурен салон в училищата в с. Хаджидимитрово и в с. Енина, ОУ „Мати Болгария“ и ОУ „Антон Страшимиров“ в гр. Казанлък.

Усилията са насочени към повишаване на ефективността за оценка, оперативно управление и изпълнение на проектите и дейностите в Общината, както и делегиране на допълнителни задължения и отговорности, с цел създаване на нужния административен и експертен
капацитет за привличане на максимално голям финансов ресурс и последващо резултатно
финализиране на изпълнението на проектите.
Това обосновава определянето на заместник-кмет с ресор „Стратегически планове и проекти“, подпомаган от Директор дирекция „Стратегически планове и проекти“, с два отдела: отдел „Проекти“ и отдел „Стратегически планове“.
Вторият важен ресор се определя за заместник-кмет „Строителство, транспорт и екология“. Неговите функции ще бъдат подпомагани от две новообособени дирекции: дирекция
„Устройство на територията“ с два отдела: отдел „Устройство на територията, планове и кадастър“ и отдел „Технически и инвеститорски контрол по строителството“ и дирекция „Транспорт и екология“ с два самостоятелни по направления отдела „Екология“ и „Транспорт“.

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram