Всички те са част от неправителствената организация „Бъдеще за децата“, а това е начинът да изразят своята гражданска позиция. Розовата фланелка символизира неприемането на тормоза и насилието в училище. Всичко започва през 2007 г. като протест срещу инцидент, свързан с тормоз в едно училище в Канада. През 2008 г. премиерът на Британска Колумбия обявява този ден – последната сряда от февруари, за ден срещу тормоза в училище.
„В днешните динамични времена агресията в училище е все по-срещано явление сред подрастващите. Тя може да е породена от гняв, безсилие, страх, безпокойство, тревога, липса на усещане за сигурност, знания и умения как да се реагира в дадена ситуацията“, заявяват от „Бъдеще за децата“
„Денят на розовата фланелка е само повод да си напомним, че от всички нас зависи какъв ще бъде животът ни занапред. От нас зависи да научим децата си, че насилието не решава нищо. Че проявите на насилие не ни правят по-готини. Че не е мъжкарско да набиеш някой по-слаб от теб и да споделиш това „геройство“ в мрежата, за да спечелиш лайкове. От нас зависи. И от възможността ни да общуваме с децата си, да им даваме добър пример“
Специалистите ни съветват да говорим открито с децата си. Колкото повече разговаряте с децата си за тормоза, толкова по-сигурни ще се чувстват да споделят с вас, когато станат свидетели или жертви на подобни прояви. Разговаряйте с децата си ежедневно и се информирайте как прекарват времето си в училище, какво правят онлайн. Проявявайте интерес не само към часовете и заниманията им, но и към чувствата им.
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram