Разкриват ни Иван Милев в запустяла къща, вместо в Стоян-Стайновата със стенописите му

В интерактивен музей на прочутия казанлъшки художник Иван Милев ще се превърна стара, запустяла къща в центъра на родния му Казанлък, съобщава за БТА кметът Галина Стоянова. И изрази надежда, че новият проект ще привлече повече гости в града, които ще искат да се запознаят с творчеството на един, от най-талантливите български художници.
Докато се преминава от зала в зала, екрани, проектирани образи, звуци и обекти ще предизвикват сетивата с „взрив от емоции“ по картините на един от основните представители на Българския сецесион, става ясно от материал на БТА..

Очевидно от община Казанлък не възнамеряват да съхранят за казанлъчани и туристите стенописите на Иван Милев, които се намират в Стоян-Стайновата къща на ул.“Иван Вазов“, вече втора година предлагана за продан от възрастните й собственици. Общината твърдо отказва да купи къщата, чиито собственици не могат да я поддържат и се надяват все пак да се появи меценат, който да оцени интериора й, създаден от художника и да го съхрани за идните поколения.

Стайновата къща да бъде превърната в негов музей граждани призоваха за това Общинския съвет, кмета на Казанлък и Министерството на културата в петиция преди година. Но властта в града остана глуха и е склонна да изостави стенописите и да реновира стара постройка, за да има все пак музей в родния му град на художника от петолевката.

През 2022 г. се навършват 125 години от рождението на художника, който до днес не ни оставя равнодушни към неговите творби. Роден през 1897 г. той напуска света, преди да навърши 30 години.
„В Казанлък се пазят над 80 негови картини и не по малко ценният фрагмент от личния архив на автора. Неговите дневници и поетични опити са безценни свидетелства за чувствителността и пътя на художника“, казва за БТА Пламен Петров, директор на местната Художествена галерия.
Той припомни, че Иван Милев е открит от критиката още преди да постъпи в Художествената академия. Гео Милев и Чавдар Мутафов са сред първите, пленени от таланта на едно бедно момче от провинцията, което през 20-те години на XX век привлича погледите на мнозина – впечатлени от буйните изблици на неговото необуздано декоративно изображение, изтъкна още Петров.

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram