Пианистката Саша от десет дни не е докосвала клавиши

От десет дни не е докосвала клавишите на пиано Александра Бошнакова, момичето, което заедно с майка си, двамата си по-малки братя  и сестричка, напуснаха църковния апартамент след 12 години обитаване и след  шумен, публичен скандал.

Александра е пианистка, свири от невръстна възраст и е носител на десетки престижни награди  от конкурси у нас и в чужбина. Тя е една от казанлъшките бляскави клавирни надежди. Възпитаник е на музикалния педагог Елена Юлиянова от Школата по изкуствата „Емануил Манолов” към НЧ „Искра”.

След като семейството й бе изведено от съдия-изпълнител от имота, който църквата поиска да бъде освободен, в него остана пианото на Саша. От десет дни младата пианистка живее с майка си и другите три деца  в апартамент, предоставен им от казанлъчанка.  Пианото не може да бъде транспортирано в новия временен дом по обясними причини.

На Саша й предстоят конкурси тази есен,  според стриктната й програма за подготовка, тя трябва да свири всеки ден поне по два часа. В момента това е невъзможно и дните без упражнения върху клавишите оказват своето негативно влияние върху формата й.

Школата е във ваканция и няма достъп до инструмент  за Саша там, същото е положението и с училището, където учи-СОУ „Екзарх Антим I”, призна самата Александра Бошнакова пред наш репортер. Тя сподели, че не е пипала клавиши от десет дни.

Наесен започва новият творчески сезон за пианистите, той е решаващ за Саша, която ще бъде абитуриентка догодина и вероятно ще опита да атакува банките на Консерваторията.

С огорчение 18 годишната пианистка цитира един от кумирите си, световноизвестния полски пианист, композитор, дипломат, политик и министър-председател на Полша Игнаци Падеревски: „Ако не свиря един ден, забелязвам само аз. Не свиря ли два дни, забелязват го критиците. Не се ли занимавам три дни, забелязва го и публиката.”

 

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram