Нови разкрития по случая с баща, който катастрофира пиян с двете си деца. Той подкарал семейния автомобил след скандал с майката на децата. Припомняме, че при инцидента почина 7-годишно момиченце, а 9-годишният му брат е в болница, в тежко състояние.
Бащата взима две от трите им деца и тръгва по посока вилни зони извън селото, където семейството му има къща. Състоянието на пострадалия мъж, който е професионален шофьор, остава тежко и непроменено, съобщават от болницата в Стара Загора. Техническа експертиза трябва да покаже с каква скорост се е движил автомобилът преди тежката катастрофа.
Колата чупи 30-сантиметрова железобетонна ограда. Именно този сблъсък е фатален за момиченцето.
„Взета му е кръв за химическа експертиза, но така или иначе той е употребявал със значително количество алкохол – 1,42 промила. Нелепото в случая е, че водачът е превозвал с автомобила около полунощ двете си непълнолетни деца – едното е 7-годишно момиченце, което за нещастие е починало. То е изпаднало при удара на автомобила в циментова ограда. Другото дете на водача – 9-годишното момче, се е вклинило между седалките и е с множество фрактури и с политравми, травма на гърдите, травма на главата“, заяви Дичо Атанасов, окръжен прокурор на Стара Загора. Пътни експерти са категорични, че децата не са били обезопасени, щом се е стигнало до изхвърчане от колата.
Данните показват, че две трети от загиналите на пътя деца са били вътре в автомобилите.
„Всички, които са ударени на пешеходна пътека, или на велосипед, са само една трета от загиналите. Основната причина за детската смъртност при катастрофите в България е това, че родителите не спазват нормите за правилно обезопасяване, включително ги возят без колани”, казва Илия Тодоров от Асоциация на пострадалите при катастрофи.
Според експертите превантивните санкции трябва да са най-строги.
„Отдавна апелираме да се конфискуват автомобилите на водачи с голямо количество алкохол или наркотици. Когато става въпрос за личен автомобил, да бъде конфискуван, когато става въпрос за чужда собственост – глоба в размер на стойността на автомобила”, категоричен е Тодоров.
Решението не е в твърде тежките санкции, а в откриване на социалните причини, смятат други експерти.
„Трябва много сериозно и психолози да си кажат мнението – дали са бърнаути, дали хората имат някакви други проблеми, синдроми, които им влияят, и те все повече употребяват непозволени субстанции. По какъв начин човекът се налага да употреби алкохол и да шофира, какво го е накарало”, повдига въпросът Росен Рапчев от Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“.
Продължава разследването и на катастрофата там, при която загина 22-годишен мъж. Собствениците на къщите на входа на селото настояват да бъдат поставени изкуствени неравности на пътя. Да обезопаси движението обеща и кметът на Батановци Радослав Петров.
„Над 55% от водачите в населените места си позволяват да карат над разрешената скорост. Не е само на една улица. Не можем да направим всяка една улица с изкуствени неравности”, смята Росен Рапчев.
Само за ден у нас са заловени близо 30 шофьори под влияние на алкохол и 9, седнали зад волана след употреба на наркотици. Данните са от специализираната полицейска операция по пътищата.
Последвайте ни и в Телеграм