Министър Ангелкова организира среща за координиране усилията за популяризиране възможностите за туризъм в Розовата долина

Според маркетинговите проучвания за водещите ни туристически пазари,
розата е един от символите, с които чужденците най-често асоциират
България. „Трябва да обединим усилията на всички ангажирани в процеса,
за да направим този регион още по-популярен и да го утвърдим като една
от най-посещаваните туристически дестинации.“. Това каза министърът на
туризма Николина Ангелкова по време на първата по рода си обществена
дискусия.  На нея присъстваха Председателят на Общински съвет –
Казанлък Николай Златанов, общински съветници, кметове на съседни
общини, членове на Консултативния съвет по култура и туризъм на община
Казанлък, представители на местното Сдружение на хотелиерите и
ресторантьорите, розопроизводители и розопреработватели от региона,
известни личности от културния живот на Казанлък.

Като домакин на срещата кметът на община Казанлък Галина Стоянова
поздрави участниците с „Добре дошли!“. Тя определи партньорството
между Общината и Министерството на туризма като изключително добро за
краткото време от една година, в която двете институции си
сътрудничат. Г-жа Стоянова благодари за специалния начин, по който
туристическото ведомство фокусира вниманието върху Казанлък и за
отношението към Общината като Долина на розите и Тракийските царе.

В началото на разговорите министър Ангелкова представи едноминутен
рекламен клип, посветен на чудесата в Долината на розите и уточни, че
все още по него се работи. Кметът Галина Стоянова изрази благодарност
за финансовото съдействие от страна на министерството и професионалния
подход към видеоматериала, който ще подпомогне рекламата на региона.

В посока за разширяване на рекламирането на Казанлък министър
Ангелкова посочи: „Вече имаме естествения център – новият Музей на
розата“. За неговото изграждане правителството отпусна 1 млн. лв., а
от откриването му до сега, ръстът на посещенията в обекта е 47%.
„Имаме и основата, на която да надграждаме – всяка година Фестивалът
на розата посреща стотици хиляди туристи и привлича вниманието, както
от далечните пазари (Япония, Китай, Корея и др.), така и на
европейските“, допълни Николина Ангелкова. По думите й, само община
Казанлък е посрещнала над 220 хил. туристи през 2015г., като липсват
точни данни за тази година в региона, защото по време на Фестивала на
розата туристите се настаняват в хотели в радиус до 100 км.

„Ние като администрация искаме да подпомогнем региона и да го утвърдим
като един от символите на българския туризъм. Именно, затова една от
осемте културно-исторически дестинации, които министерството разработи
– „Долината на розите и тракийските царе” е съсредоточена изцяло в
региона“, съобщи министърът на туризма.

Една от деветте маркетингови туристически зони, според Концепцията за
туристическо райониране на България, също обхваща региона като
„Долината на розите“ и носи това име. Тук попадат и повече от 200
туристически атракции, които са включени в онлайн регистъра на
Министерството на туризма.

Пред участниците в срещата директорът на Института по розата и
етеричномаслените култури доц. Георги Чаушев съобщи в края на
кампанията на розобера, че тази година цената на розовото масло ще
бъде значително по-висока от миналата. Въпреки неблагоприятното време,
добивът в цялата страна на розов цвят е приблизително 17 000т.. От тях
в района на Казанлък, Гурково и Павел баня са добити близо 8 000 т.,
от които е получено 1 600 кг. розово масло. През 2016 г. за
производството на килограм розово масло са нужни 3 600 т розов цвят.
Розовите насаждения за цяла България се простират на около 38 000 дка.
От тях 30 000 са плододаващи, а 8 000 – неплододаващи, т.е. не цъфтят.

По време на дискусията бяха обсъдени различни въпроси за развитието на
туризма в Долината на розите, сред които се откроиха разширяването на
материално-техническата база и повишаването на качеството на
предлаганите услуги, по-доброто кадрово обезпечаване на туристическия
бранш.

В отговор на въпрос, министър Ангелкова съобщи, че от началото на
годината страната ни е посетена от около 2 млн. чуждестранни туристи,
като ръстът е близо 14% в сравнение със същия период на миналата
година. Регистрирани са над 4,6 млн. нощувки в страната, а приходите
от тях са близо 190 млн. лв. (13,5% ръст).

Кметът на община Казанлък Галина Стоянова подчерта, че за първи път се
инициира среща в такъв формат: „Розопроизводството може да бъде основа
за развитие на туризма в региона. Може би за първи път се срещнаха
хората, които се грижат за розите с тези, които потребяват продуктите
им в туристическия бранш и имаха възможността заедно да обсъждат как
да развиваме региона“, казя тя.

Пресцентър на община Казанлък

1 2 3 4 5 6 7

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram