К. Добрев: В светлината на управлението на ГЕРБ тунел под Шипка няма да има

Ds olil

66 милиона лева европейско финансиране загубила България, заради тунела под Шипка, става ясно от писмен отговор на ресорния вицепремиер Томислав Дончев до депутата от „БСП лява България“ Кирил Добрев.
Обходът на Габрово струва почти 93 млн. лв. Парите били осигурени по европейските фондове от програмен период 2007-2013, който окончателно приключи на 31 декември миналата година.

“Довършването на обекта ще се финансира със средства от държавния бюджет”, пише в отговора си вицепремиерът по управление на европейските фондове Томислав Дончев.
От отговора на става ясно още, че тунел под Шипка едва ли ще има в близките десет години. Проектът, предвиждащ изграждането на 3,5 км. тунел, ще струва около половин милиард лева.

Подобни средства не са предвидени в новия програмен период на европейските фондове 2014-2020 г. Средства за тунела, свързващ Северна и Южна България трудно ще се намерят и от държавния бюджет.
Приоритет за управляващите в следващите години е да бъде осигурено бюджетно финансиране на изграждането на скоростни отсечки по направлението София – Варна. Самото изграждане на тунела под Шипка е на ниво разширен идеен проект.

Потърсен за мнение народният представител от „БСП лява България“ Кирил Добрев коментира: „Явно в светлината на управлението на ГЕРБ, тунел под Шипка няма да има. За пореден път габровци бяха подведени, че тяхната дългогодишна мечта ще бъде реализирана.“

В началото на февруари 2014 г. лично Томислав Дончев обясни пред медиите, че средствата по оперативните програми са достатъчни, за да бъдат финансирани тунелът под Шипка, магистрала Хемус и електронното правителство.

По оперативните програми са заложени 7 475 000 000 евро без националното съфинансиране, т.е. малко повече от парите през този програмен период – твърдеше тогава Дончев. В края на май миналата година правителството на Бойко Борисов окончателно реши да има тунел под Шипка, като според запознати този проект е бил любимият на вицепремиера Дончев.

В началото на тази година лично транспортният министър Ивайло Московски и регионалният министър Лиляна Павлова заявиха, че са убедени, че с реализирани икономии след приключване на тръжните процедури по останалите проекти, ще бъде осигурено финансиране и за тунела под Шипка.
Малко след това обаче, Лиляна Павлова даде заден ход, като обясни, че изграждането на тунела може да започне, ако се намери финансиране, тъй като европейско такова няма.

Източник: balkanec.bg

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram