Културата – приоритет на кмета – част 2

Културната реформа рецитирана от Г.Стоянова не се състоя. Без коментар  публикуваме по точки позициите от програмата за управление на кметицата и нейното не/реализиране:

 

Обещания Изпълнено/Неизпълнено
 1. Активен маркетинг на културния и туристически продукт, промотиране пред български и международни туроператори на туристически пакети, включващи историческо наследство, традиционна култура и форми на съвременната култура; налагане на Казанлък като дестинация с разнообразен туристически продукт, осигуряващ по-продължителен престой на туристите, което да допринесе за цялостно развитие на икономиката в общината /с подкрепа на ОП “Регионално развитие”, Операция 3.2. Развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите/; Изпълненочастично чрез проекта „Долината на розите и тракийските царе“. Той съдържа маршрути доста нелогичи, но….засега толкова можаха
2.Обединяване на съществуващите културно-исторически атракции в цялостен туристически продукт; делови и взимноизгоден тип взаимовръзки с туроператори и хотелиери и разработване на нови разнообразни туристически пакети; Неизпълненоостава само пожелание, туроператорите играят сами
3.Изграждане на информационна инфраструктура за туризма – указателни знаци, маркировка, туристически карти с културни, еко и т.н маршрути. /ОП “Регионално развитие”, Операция 3.1. Подобряване на туристическите атракции и свързаната с тях инфраструктура/; НеизпълненоС изключение на една табела-карта до МГ-то, и дипляни отпреди време
4.Освобождаване на Инфоцентъра на ул. „Искра” 4 от несвойствени функции и превръщането му в действащ туристически информационен център – за информация, реклама и маркетинг на местните туристически продукти и ресурси и на настанителната база за туристи; НеизпълненоВместо за „маркетинг“ помещението на ул.“Искра“4 не само че не беше освободено от „несвойствени дейности“, ами беше  ремонтирано и превърнато в алтернативна „галерия“. Единствения служител със ценз и сертификат за владеене на чужди езици от целия отдел по култура и туризъм и сврян в помещенийце от 4 кв.м да осъществява деейността по „действащ туристически-информационен център“
5.Разработване на проекти за социализация и интерпретация на тракийското наследство, промотиращи значимостта на тази цивилизация – част от европейското културно наследство. Представянето на тракийските паметници досега е неатрактивно, еднообразно и не предизвиква любознателността и интереса и към други културно-исторически обекти. /Съвместно с катедра „Туризъм” на Софийския университет./; Изпълненочастично с ремонта на гробница Шушманец и Оструша за тяхната социализация по проект, но без санитарен възел и други придружаващи и необходими помещения,а за „интерпретация на тракийското наследство, промотиращи значимостта на тази цивилизация – част от европейското културно наследство“ и дума не може да става
6.Организиране на Международна лятна школа и уъркшоп за студенти в областта на туризма, културологията, историята за „интерпретация на материалното и нематериално културно наследство като туристически продукт”. /Съвместно със Софийски университет, Пловдивски университет, програма „Младеж”, Програма „Учене през целия живот” и проекти на The Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA); Неизълнено
7.Активизиране работата по проекти за социализацията на откритите тракийски гробници и свързването им в единна туристическа инфраструктура./Програма „Регионално Развитие”, Програма „Културни коридори” – Съвет на Европа/; Неизпълнено
8.Прозрачно управление и оползотворяване по предназначение на постъпващите средства от туристическия данък и на реализираните приходи от туристи в културните обекти на територията на общината;Създаване на нова пазарно-ориентирана ценова политика на общината по отношение на входните такси на културните институции; НеизпълненоНяма прозрачност
9. Проектиране и изграждане на художествена концепция за фасадно осветление на емблематичните сградни комплекси за естетизация на градската среда /С финансиране по ОП „Регионално развитие“ 2007 -2013, „Устойчиво развитие на туризма: модернизация и адаптация на културно-историческото наследство”/; НеизпълненоВидимо неизпълнено
10.Организиране и промотиране на традиционните празници на общината в партньорство с туроператори и туристически агенции, обединяване на туристическия потенциал, акумулиране на приходи за общините и местните самодейни състави / ОП “Регионално развитие”: 3.2. Развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите, сътрудничество със Световната асоциация на туристическите агенции WATA с цел увеличаване броя на чуждестранните туристи, предпочитащи специализирания културен, хоби и индивидуален туризъм/; Неизпълнено
11.Обогатяване на туристическите продукти на общината в посока еко, селски, вело и приключенски туризъм; Изпълненочастично с велоалеята и проекта „долината на розите и тракийските царе“
12.Участие на общината в проект „EDEN” финансиран от бюджета на Европейската Комисия – Конкурс за избор на изключителна национална туристическа дестинация. Чрез него общината ще бъде включена в нова туристическа карта на Европа за популяризиране на туризма и ще осигури допълнителни целеви средства за развитието на сектора. Неизпълнено

 

Ето и обещаното и неизпълнено:

„Анализът на туристическия потенциал на нашата община показва наличието на

значителни възможности за развитие на алтернативен туризъм – съчетаващ

културен, фестивален, селски, хоби, екологичен и други специализирани форми,

чийто продукт привлича по-платежоспособни туристи и носи по-висока доходност

в сектора. Тези ресурси трябва да бъдат оползотворени, а туристическият отрасъл

да се превърне в приоритет за общината, тъй като развитието му би помогнало

цялостното развитие на казанлъшкия регион.

 

Целта на новата местна управа ще е постигане на осезателни позитивни промени в

посока превръщането на Община Казанлък в културно-историческа столица на

България, център на международен културен, алтернативен и фестивален

туризъм.“

Десислава Петкова

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram