Този участък от „Марица“ е проектиран още по времето на социализма от тогавашното предприятие „Пътпроект“ и е изграден в началото на 80-те години. Става въпрос за 5-километрова отсечка, която години свързваше „Тракия“ с Плодовитово и старото шосе между Пловдив и Чирпан. Там пътната настилка е амортизирана и при пускането на „Марица“ ще трябва да се ремонтира.
Според Лазаров сега държавата ще трябва да плати от бюджета няколко милиона лева, за да може този пътен възел да се проектира и изгради. Това ще стане чрез мост над „Тракия“. Очаква се обществената поръчка да бъде обявена скоро.
Магистралата трябваше да е готова още миналата година. Строителството обаче закъсня и според най-актуалните графици тя трябва да е напълно готова до края на септември. Причина за закъснението станаха археологически разкрития и непредвидени в първоначалните проекти укрепвания на почви.
„Марица“ е дълга 117 км и свързва „Тракия“ с ГКПП-Капитан Андреево.
Вчера министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова съобщи, че тол таксата за преминаване по магистрали за леките коли най-вероятно ще е 10 стотинки на километър. Това означава, че пътуването от София до Бургас ще излиза по 36 лева на автомобил в едната посока, а разстоянието от София до Варна ще струва около 43 лева.
Последвайте ни и в Телеграм