Депутатът Донка Симеонова представи 10 предложения за промяна в образователните процедури

Депутатът Донка Симеонова представи десет предложения за промяна в учебния процес на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев. Това стана след като той  отговори на въпроса за процедурата за условията и реда за оценяване и одобряване на познавателните книжки, учебници и учебни комплекти, зададен от депутатите Донка Симеонова, Веска Ненчева, Кольо Милев и Таско Ерменков.

Въпросът е един от горещо дискутираните в проведените срещи „За делниците на българското образование”, в които  учители, директори и родители настояха за промяна на Наредба №6, регламентираща  учебниците и учебните помагала, в посока гарантиране на полза за българското образование.

 Съдържанието на учебниците трябва да отговаря напълно на съответната учебна програма, съобразена с възрастовите характеристики на учениците, обемните и тежки текстове са неразбираеми не само за децата, но и за техните родители,  представи обсъдените предложения депутатът Донка Симеонова. Тя заяви, че съвпадането на периода, когато се оценяват учебниците с ваканциите и отпуските на учителите, е било предизвикателство към оценителите да преглеждат по 4-5 учебника на ден. От представените 258 проекта само два са получили оценка неприложим. „Под въпрос е колко е ефективна тази процедура. Колеги предлагат това да е изборът на процедура, по който учителите ще преподават.”, каза депутатът. Според предложенията трябва да се намери възможност да се прави тестване на учебниците сред учениците, за които са предназначени и след приключване на една учебна година да се направи   анализ и оценка за приложимостта  им и с възможност за внасяне на корекции.  Донка Симеонова отново припомни на министъра предложението на БСП за един учебник по предмет, с основните факти и правила, а многообразието да бъде задоволявано с учебните помагала.

Трудно можем да оценим ефективността на тази процедура за условията и реда за оценяване и одобряване на познавателните книжки, учебници и учебни комплекти, призна министър Вълчев. По думите му предизвикателство е да подобрят отговорността при оценяването, както на учителите, така и на оценителите, затова са били и направени  промени  за облекчаване на изискванията за по-бързото доставяне в училище,  каза още образователният министър. Той заяви, че направеният анализ на Наредбата води към нов проект, още повече, че промените, въведени  през  април и юни т.г. нямат добър резултат.

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram