Ангелкова: Не съм запозната дали паметникът Шипка се охранява

Не съм запозната дали паметникът Шипка се охранява. Това заяви пред медиите министърът на туризма Христина Ангелкова след въпрос на БГНЕС. Повод за питането бе брифингът, който тя заедно с министъра на земеделието и храните Десислава Танева даде по повод старта на национална благотворителна кампания за реставрация на паметника Шипка, инициирана от мултинационална верига за хранителни стоки с над 100 магазина у нас. Миналата година медиите в страната алармираха за опасността от сваляне на охраната на паметника Шипка и музеят към него, в този период бе констатирана и кражба на обекта, заради което министърът на културата написа писмо до тогавашния министър на вътрешните работи с молба опазването на историческата светиня за всеки българин да продължи да се извършва от МВР.

Стартът на сегашната инициатива ще бъде част от кампания за 100-те туристически обекта у нас, всяка година- по един, която ще продължи още 99 години. Веригата ще поръча фланелки, които ще се продават в техните магазини и 1 лв. от всяка продадена ще отива за реставрацията, а ще има отчисления и от продажбата на млечни продукти за определен период от време в полза на реставрацията. Предвижда се също благотворителен концерт под надслов „Звезди пеят за България” в зала „Арена Армеец” с билети от 5 лв., на който ще пеят Поли Генова , Веселин Маринов и др. Защо първият избран паметник, за който мултинационална компания ще събира средства е точно паметника Шипка? Оказва се, че за такива паметници няма възможност за европейско финансиране, каквото съществува по отношение на античното наследство на България. Инициаторите и представителите на министерствата засега нямат представа какви средства ще са необходими за реставрацията на паметника Шипка. Тепърва ще се правят проекти, нямат точна експертиза и какви пари ще бъдат събрани по кампанията. За мен е изключително важно, че има такива социално-отговорни компании, които са загрижени да подпомагат развитието на нашата страна, в случая- аспекта културно-исторически туризъм и възстановяването на знакови паметници, продължи министър Ангелкова. На въпрос на БГНЕС не е ли срамно българската държава да няма средства за поддържането на такива емблематични обекти като паметника Шипка, а да разчита на мултинационални компании да вършат нейната работа, Ангелкова поясни: „Изключително важно е да имаме публично-частно партньорство с всяка национално- отговорна кампания- част от работата на Министерството на туризма е именно развитие и активна работа”. /БГНЕС

 

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram