Не съм запозната дали паметникът Шипка се охранява. Това заяви пред медиите министърът на туризма Христина Ангелкова след въпрос на БГНЕС. Повод за питането бе брифингът, който тя заедно с министъра на земеделието и храните Десислава Танева даде по повод старта на национална благотворителна кампания за реставрация на паметника Шипка, инициирана от мултинационална верига за хранителни стоки с над 100 магазина у нас. Миналата година медиите в страната алармираха за опасността от сваляне на охраната на паметника Шипка и музеят към него, в този период бе констатирана и кражба на обекта, заради което министърът на културата написа писмо до тогавашния министър на вътрешните работи с молба опазването на историческата светиня за всеки българин да продължи да се извършва от МВР.
Стартът на сегашната инициатива ще бъде част от кампания за 100-те туристически обекта у нас, всяка година- по един, която ще продължи още 99 години. Веригата ще поръча фланелки, които ще се продават в техните магазини и 1 лв. от всяка продадена ще отива за реставрацията, а ще има отчисления и от продажбата на млечни продукти за определен период от време в полза на реставрацията. Предвижда се също благотворителен концерт под надслов „Звезди пеят за България” в зала „Арена Армеец” с билети от 5 лв., на който ще пеят Поли Генова , Веселин Маринов и др. Защо първият избран паметник, за който мултинационална компания ще събира средства е точно паметника Шипка? Оказва се, че за такива паметници няма възможност за европейско финансиране, каквото съществува по отношение на античното наследство на България. Инициаторите и представителите на министерствата засега нямат представа какви средства ще са необходими за реставрацията на паметника Шипка. Тепърва ще се правят проекти, нямат точна експертиза и какви пари ще бъдат събрани по кампанията. За мен е изключително важно, че има такива социално-отговорни компании, които са загрижени да подпомагат развитието на нашата страна, в случая- аспекта културно-исторически туризъм и възстановяването на знакови паметници, продължи министър Ангелкова. На въпрос на БГНЕС не е ли срамно българската държава да няма средства за поддържането на такива емблематични обекти като паметника Шипка, а да разчита на мултинационални компании да вършат нейната работа, Ангелкова поясни: „Изключително важно е да имаме публично-частно партньорство с всяка национално- отговорна кампания- част от работата на Министерството на туризма е именно развитие и активна работа”. /БГНЕС
Последвайте ни и в Телеграм