Слушането на радио бележи ръст от 11% през периода на извънредното положение

Ds olil

Радиото затвърждава устойчиви позиции като канал за реклама

Проучване, направено от агенция “ГАРБ Аудиенс Межърмент България” по възлагане на АБРО за периода на пандемия, показва, че радио-слушаемостта се е повишила съществено спрямо същия период през изминалата година. ГАРБ провежда национално представително изследване на радио аудиториите, с обем на извадката над 1200 души на възраст между 15 и 69 години.

Данните за периода 13.03-13.04.2019 и 13.03-13.04.2020 ясно показват, че през периода на извънредните мерки доверието и интересът към традиционните медии са се увеличили и радиото бележи ръст сред потребителите във всички възрастови групи.

Данните от проучването показват 11% ръст в среднодневна радио аудитория в цялата страна, в изследваната група 15-69 години, както и увеличение на този показател във всички възрастови разрези. Увеличение се отчита и за уникалните слушатели на седмична база за целия изследван период, отново за всички възрастови групи.

В резултат на извънредните мерки слушането на радио у дома се е увеличило значително, което е очаквано, предвид факта, че повечето хора работят от дома си. Градската аудитория на възраст между 25 и 54 години е увеличила слушаемостта у дома със 71%.

Проучването отбелязва и увеличение в средното време, прекарано в слушане с близо 10% до повече от 2,30 часа.

Интересен факт е и промяната на обичайния времеви модел на слушане, като доскорошният модел праймтайм = драйв-тайм сега е преобразуван в съществено удължен праймтайм и високи стойности на слушателите за целия период в часовете от 7:00 до 18:00, според изследването.

Радиото достига до 96% уникални слушатели за месец в конкретни целеви групи и с това тази традиционна медия бележи изключително стабилни позиции.

Според данните предпочитаните радиостанции, запазват позициите си. В условията на извънредни мерки и изолация и работа от вкъщи, радиото доказва силата си като изключително ценен източник на информация, компания и забавление. Слушането на радио е неизменна част от ежедневието на българите и хубав навик, който запазваме.

Радиото продължава да бъде една от най-доверените, достъпни и обичани медии. Традиционните медии се очертават като най-подходящия рекламен канал за достигане до широка аудитория в различни възрастови групи.

Повече детайли за разпределението на аудиторията в радио-програмите и във връзка с цитираните данни можете да видите в приложеното проучване на ГАРБ.GARB_Radio Audience Survey – 13Mar-13Apr2020 (002)

Последвайте ни и в Телеграм