Първи сме по саниране, но на 141-о място по прозрачно управление

Ds olil

❗ Община Казанлък има редица проблеми, но всички се свеждат до един съществен- липсата на прозрачност и комуникация с гражданите. Истината е, че през последните 12 г. общината се управлява еднолично и феодално.

Нашата основна цел е да върнем общината в ръцете на гражданите и да я превърнем в една просперираща и развиваща се община. Време е да започнем да изграждаме едно гражданско общество, основано на истинността, добротата, състраданието, честолюбието и грижата един към друг.

❗ Необходимо е общинският съвет да възвърне ръководните си функции и да не бъде само един „фиктивен“ орган, който „узаконява“ решенията на кмета.

❗ Важно е хората да разберат, че от тях зависи избора на местно самоуправление и възможността да живеят достойно. Нека се информират, да задават въпроси и да търсят отговори, а не празни обещания от едно местно управление, което е виновно за това, че на Община Казанлък е отредено незавидното 141-о място по прозрачност на дейността й и за това как се харчат обществените средства /съгласно класация на Програма „Достъп до информация“, проведена през 2021 г. сред 195 общини/.

❗ Причината Община Казанлък да е в крайните позиции са поредица от липси на основна информация в интерес на гражданите. В интернет страницата на администрацията липсва публикуване на протоколите на комисиите за провеждане на процедурите по обществените поръчки, не са оповестени публично и сключените договори за обществени поръчки. Няма достъпен регистър на разрешенията за строеж, неясни са плащанията по Себра, както липсват списъци на разсекретени документи. От максимални 28,5 точки по прозрачност, община Казанлък е получила едва 14.

❗ В работата на общинският съвет, като най-съществен проблем се откроява прозрачността и ефективният надзор върху местната изпълнителна власт.

❗ Критично ниско е нивото на публичност и отчетност на практиката за извършване на проверки от контролните звена на общините. Общинската администрация няма надеждно функциониращ модел на закрила на служителите, докладващи за нередности в администрацията.

❗ Изключително притеснителен е факта за усвоени средства по саниране, чиято себестойност надхвърля двойно цената, предложена от местните фирми или се допускат търговски дружества, които печелят поръчките и усвояват средствата, но подизпълнител извършва действителните работи по санирането. Това дори отрежда 1-во място на Община Казанлък през 2015 г. по подписани тристранни договори за саниране по Националната програма за енергийна ефективност. Всъщност засягам тема, по която събраните материали са със значителен обем и сравнителен анализ ще предоставя в следваща своя публикация.

❗ По процедурата „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд – Етап I“, 30 милиона лева са предвидени за Община Казанлък. По втория етап обаче одобрените сгради ще получат до 80% безвъзмездна финансова помощ.

❗ По- важното в случая са онези 20%, с които етажната собственост или живущите в жилищния блок, предвиден за саниране, следва да разполагат. Или казано по друг начин: саниране наполовина, тъй като цената е умножена по две и така се оказва, че собствениците сами ще финансират половината от сградата, в която живеят. Тъжно, но вярно!

❗ За това не проспивайте момента с възлагането на тези проекти на външни фирми, допуснати от общината, да печелят проекти на Ваш гръб! Информирайте се! Това е важно за Вас!

❗ А толкова лесно би било всичко да се случва с наше пряко участие в местното самоуправление: да има прозрачност, предвидимост и ефективност: за едно по- справедливо бъдеще и достоен живот!

Скъпи съграждани, Вие сами определяте местното управление на Вашето населено място!

Не бъдете безразлични и гласувайте!

„Живей достойно.

Важният си Ти!“

Бюлетина №21.

Купуването и продаването на гласове е престъпление!

Последвайте ни и в Телеграм