През април 2021 г. почти половината от руската каспийска флотилия направи прехода към Черно море. 15 военни кораба се изкачиха по Волга, преминаха канала Волга-Дон, след това се спуснаха по Дон в Азовско море и накрая продължиха през Керченския проток. Цялото пътуване отне точно 10 дни. Приблизително по същото време самолетоносач от клас Nimitz пресича Атлантическия океан, изминавайки 6-7 хиляди километра.
Преминаването на кораби ясно показа колко неефективен е обичайният маршрут от Каспий до Азов през канала Волга-Дон. Но през него минават не толкова военни кораби, а търговски. Артерията, положена през 40-те години на миналия век, очевидно не може да се справи с товарния трафик. Ето защо Москва отново говори за изпълнението на мега проекта – канала „Евразия“.
Той е проектиран да свързва западното крайбрежие на Каспийско море и Ростов на Дон по почти права линия. Хидротехническото съоръжение ще бъде четири пъти по-дълго от Суецкия канал и почти 10 пъти по-дълго от Панамския канал. По-голямата част ще премине през естествената депресия Кумо-Маних. Поради това разходите за изграждане на Евразийския канал обещават да бъдат поддържани в разумни граници.
Кой дойде с идеята да разреже континента на две? Какви перспективи ще се отворят за Русия и каспийските страни с изграждането на мега-канал? Какво ще представлява Евразийският канал в техническо отношение? За това и много други неща определено ще научите в това видео.
Източник: РНС БГ
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram
Това ще е от изгода и за нашата страна. Лошото е, че американските ни Господари няма да са доволни и ще направят всичко възможно, за да ни вкарат в конфронтация.