Нова версия за катастрофата с пътническия самолет на EgyptAir

Според източници, близки до разследването, падането на самолета може да е в резултат на действия на екипажа, предизвикани от лъжлив сигнал за задимяване, съобщава The Wall Street Journal.

Ако пилотите са реагирали на грешен сигнал, започвайки да действат по схема, предназначена за извънредна ситуация, това е могло да доведе до изключване на важни системи на самолета.

The Wall Street Journal отбелязва, че преди пет години подобен самолет на United Airlines е извършил принудително кацане, след като пилотите получили сигнал за задимяване. Последващо разследване не открило обаче каквито и да е признаци за пожар и прегряване на някой от компонентите на лайнера.

По-късно екипажът разказал по време на следствието, че след като реагирали на сигнала много от приборите с електрозахранване отказали. Пилотите изгубили и части от радиоустройствата и транспондера и успели да кацнат единствено, следвайки указанията на наземната служба.

По данни на компанията Airbus в периода от 1996 до 2001 година в нейните самолети за фиксирани 63 сигнала за задимяване 42, от които били лъжливи.

Самолет A320 на Египетските авиолинии, с 66 души на борда, изчезна от радарите по време на полет от Париж за Кайро в района на Средиземно море. По-късно спасителните екипи започнаха да намират части от разбилия се самолет./news.bg

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram