Цял блок плаща водата на ресторант

Ds olil

Общото потребление на вода продължава да товари сметките на изрядните битови клиенти и въпреки че в жилищата им има точни водомери, отчитани редовно, на тях им се разпределят много кубици вода като загуби или общо потребление, каквито всъщност те не са източили. А на виновника за свръхпотреблението му се начисляват минимални кубици, колкото за домакинство с един клиент.

Подобен е случаят на обитателите в жилищна сграда на столичната улица „Пирински проход“, които се видели в чудо заради техен съсед, дал имота си на първия етаж под наем за ресторант. Хазяинът не живее в имота, партидата в „Софийска вода“ се води на името на физическото лице Х, а не на фирмата, която го използва за ресторант. Въпросният ресторант се посещава от около 100 човека дневно. По време на пандемията, когато ресторантът не е работил, общото потребление на вода, което се разпределя между всички живеещи в блока, е било 3,2% от цялото количество, измерено от общия водомер. „Но след ковид пандемията в последните 9 месеца, откакто започнал работа, на хората в блока се разпределят огромни количества студена вода за общо потребление на имотите в сградата”, се оплакаха потърпевшите в „Телеграф“. За последното тримесечие от 27 септември 2022 г. до 28 декември 2022 г. на хората в блока е разпределено общо потребление в размер на 37,5%, обясняват те в писмо до „Телеграф“.

„При направена справка установихме, че на ресторанта за последния отчетен период от 27 септември 2022 г. до 28 декември 2022 г. за три месеца са му начислени от „Софийска вода“ общо само 6 куб. м, като на него са разпределени от общото потребление само 2,25 куб. м, при положение че през цялото това време заведението работеше“, обясни Цветанка Илиева, чиито родители живеят в сградата.

Още през септември 2021 година „Софийска вода“ направила проверка на потреблението по партида, която се води на физическото лице, дало под наем помещението за ресторант, обясниха от компанията пред „Телеграф“. “Тогава е констатирана злоупотреба чрез стягане на водомера. На клиента е връчено предписание да подмени компрометирания водомер, който обаче не бил сменен. Затова през декември „Софийска вода“ прави втора проверка. При нея вече не са констатирани нарушения. Но към момента абонатът се отчита на база реално потребление според данни от самоотчети, както и от отчети, извършени от проверители, обясниха от дружеството. Заради несъответстващо ниска консумация на вода при тези отчети „Софийска вода“ предвижда нова изненадваща проверка.

1 час бг

Последвайте ни и в Телеграм