Когато започна пандемията, цените на горивата рязко тръгнаха надолу заради почти нулевото потребление пир първоначалното затваряне. Нищожното потребление и в следващите месеци на ограничения доведе до силен спад и няколко месеца на „лазене по дъното“ на достигнатите по-ниски цени.
Година по-късно започва обратният процес на повишение, който не спря с края на лятото, когато потребителите вече не пътуваха така активно както през ваканционния сезон. Това допринесе немалко и за отчитаната вече по-висока инфлация.
По данни на fuelo.bg масовият бензин А-95 в края на януари миналата година се е продавал средно по 1.88 лв. за литър. В момента цената е 2.45 лв.
В средата на месеца от Българската петролна и газова асоциация обявиха, че петролът продължава да поскъпва и през януари. „Всички фактори сочат към увеличаване на цената на суровия петрол, което ще се отрази на цената на бензина“, каза в телевизионно интервю председателят Андрей Делчев. Заяви, че „силно се надява да не стигне цената на бензина 3 лв.“
За година най-значително е поскъпването на метана – от 1.30 лв. на кг до 2.96 лв. средно в момента или със 127.7%. Това доведе и до дългото и в крайна сметка успешно искане от страна на таксиметровите превозвачи да се актуализират тарифите им, които въпреки поскъпването не бяха променяни от години.
Прогнозата на финансовия министър Асен Василев е, че годишната инфлация в България няма да надхвърли 10%, а пикът й очаква през някой от следващите два месеца. БНБ прогнозира, че поскъпването ще продължи до средата на годината, а после ще започне бавно успокояване, но около равнището на отчетените вече стойности в края на 2021 г./КРОСС/
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram