След 30 години: Връщат полигона за кандидат-шофьорите

Ds olil

Полигоните за безопасно шофиране трябва да станат част от подготовката на водачите. Започваме проучвания за тяхното внедряване в програмата за обучение, каза министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков на среща с родители на деца и млади хора, загинали при пътни инциденти. Това съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта и съобщенията.

Задължителната подготовка на кандидат-водачите на полигон бе премахната в България преди близо 30 години.

„Като човек, който се е занимавал дълги години с професионален автомобилен спорт, знам, че основният компонент в обучението на водачите е практиката и това е нашият основен фокус в момента“, посочи Георги Гвоздейков.

Той обясни, че държавата разполага със свои терени, върху които могат да се изградят този тип полигони, а финансирането да се осигури по линия на фондовете за пътна безопасност. Става въпрос за съоръжения, които да предлагат симулация на различни екстремни условия и ситуации, за да имат водачите по-добра подготовка, обясни министърът.

По думите на Гвоздейков дигитализацията на процеса на подготовка на кандидатите за водачи ще го направи значително по-прозрачен и ще повиши контрола.

„Цялата документация, свързана с практическата подготовка на кандидат-водачите, трябва да стане електронна и всички документи на хартия изцяло да отпаднат. По този начин няма да е възможно един автоинструктор едновременно да обучава двама курсисти и ще се преустанови фиктивното обучение на водачите, каквито случаи са констатирани от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ при проверки в различни автошколи“, подчерта Гвоздейков.

От началото на септември маршрутите при практическите изпити на кандидатите за водачи на моторни превозни средства се определят автоматично чрез електронна система като мярка за подобряване на безопасността на движение по пътищата.

Родителите на деца, загинали при катастрофи, поискаха спешни законодателни и административни мерки за спиране на пътната престъпност. Те настояха за осигуряване на поне един експерт по пътна безопасност във всеки областен град, защото към момента липсата на такива специалисти изключително много забавя хода на делата. Друго искане, което беше поставено по време на срещата, е да бъде въведено постепенно увеличаване на привилегиите за шофиране, докато водачите придобиват опит.

Източник: Глас нюз

Последвайте ни и в Телеграм