Николай Денков се обяви против идеята да има само един учебник по предмет в училище

„Практиката за един учебник по учебен предмет сега я има само в една европейска страна и това е Гърция. За сравнение, в Австрия, Унгария, Литва, Латвия, Полша, Словения, Сърбия няма никакво ограничение на броя на учебниците. В страни, които са водещи в образованието, като Финландия, Естония, Чехия, Норвегия, Швеция, Испания, Обединеното кралство, изобщо не се одобряват учебници, а се дава възможност на преподавателите да намерят най-подходящите материали.“

Това каза служебният министър на образованието и науката проф. Николай Денков на заседанието на парламентарната образователна комисия, на която се обсъждат четири законопроекта за промени в Закона за предучилищното и училищното образование /ЗПУО/.

Четирите законопроекта предлагат въвеждането на един учебник по предмет за всеки клас, забраната на политическата и партийна дейност в системата на предучилищното и училищното образование, осигуряването на възможност на родителите да могат да избират дали детето им да премине към обучение в електронна среда и през учебните 2021/2022 и 2022/2023 години, независимо дали е обявена извънредна епидемична обстановка, както и за възможността за явяване на трета и четвърта матура в 12-и клас.

Отношението на МОН към законопроекта за единия учебник е по-скоро резервирано, заяви министър Николай Денков. Той представи законопроекта за забраната на политическата и партийна дейност в системата на предучилищното и училищното образование.

Веска Ненчева от „БСП за България“ каза, че предлагат да се въведе един учебник по предмет за клас, защото ще се улеснят учениците и учителите, ще се намали значително корупционният риск и ще се създадат условия за намаляване на цената на учебниците.

Приемането на законопроекта ще се отрази позитивно на 217 000 деца в детските градини у нас и на над 700 000 ученици, които ще получат по-качествено образование и необходимите житейски умения. Над 84 000 учители в образователните институции ще работят в по-добра образователна среда, заяви Ненчева.

Заместник-председателят на парламентарната образователна комисия Красимир Вълчев представи законопроекта на ГЕРБ-СДС за възможността за обучение в електронна среда и през учебните 2021/2022 и 2022/2023 години.

От МОН подкрепяме законопроекта за обучението от вкъщи, защото то е свързано с четвъртата вълна от коронавируса, която се задава, но да е ясно, че то е продължение на практиката от миналата година, заяви министър Николай Денков.

Според него е необходимо да се заложат и изисквания, че това ще става при определени условия, при които родителите и учениците ще трябва да направят този избор и да осигурят качествен учебен процес от разстояние.

По отношение на предложението за допълнителните възможности за матури в 12-и клас, направено от Ивайло Старибратов от „Демократична България за държавните зрелостни изпити, министър Денков каза, че „когато ученик е завършил специализирани, профилиращи предмети, да може да положи две матури, има известни резерви, може би то ще се подкрепи, но е необходима дискусия“.

Гласове

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram