Нанков: Само за януари имаме над 50 свлачища в страната

Ds olil

През джипа на министър-председателя Бойко Борисов светът се вижда по друг начин. Това заяви заместник – министърът на регионалното развитие Николай Нанков по БНТ. Той е един от най-честите спътници на премиера при пътуванията и инспекциите из страната. Според Нанков няма нищо лошо в схемата пари да се раздават според това къде най-възторжено посрещат и най-силно ръкопляскат на лидера на ГЕРБ. „Хубавото на политическа партия ГЕРБ и на премиера Бойко Борисов е, че през джипката решават проблемите на хората. Където българските граждани имат проблем, имат нужда от бързи и адекватни действия, нещата случват. През джипа светът се вижда по друг начин“, заяви Нанков пред Георги Любенов, но отрече това да е първата неделя, в която не се вози заедно с шефа си. „Никой няма запазено място в джипа“, скромно заяви зам.министърът.

 

Нанков не скри, че пътуванията на Борисов из страната са основен коз, на който управляващите разчитат за предстоящите избори. „Да, наистина, през джипа ние достигаме до максималко много хора. Във всички сфери на обществения живот се разчита постиженията ни да достигат до широк кръг хора. Нека има и друга гледна точка, а не само през конвенционалните съвременни медии“, каза още активистът на ГЕРБ. 

„Само за януари 2021 г. имаме над 50 новообразували се свлачища в страната. Какви са причините, геолозите по-добре биха обяснили, най-вече климатичните явления, атмосферните явления, свързани с високи температурни амплитуди, с преовлажняване на почва, на скалните масиви. Това са геодинамични процеси, които за съжаление тази година са с изключително голяма честота“, обясни още той. 

Има над 2200 регистрирани свлачища в България. 990 от тях са активни. За миналата година има около 40 стари свлачища, които са се активирали и шест появили се наново. Отделени са около 500 млн. лв. и се работи превантивно по почти 100 свлачища и срутища на територията на републиканските пътища, каза Николай Нанков в предаването. 

„Трайно и дългосрочно свлачищата не се укрепват декември, януари и февруари, а в летните и есенните месеци. Сега се извършват само палеативни, аварийни мероприятия“, обясни зам.-министърът на регионалното развитие.

Във вторник започва ремонтът на нови 40 км на АМ „Тракия“ около Стара Загора. Ремонтът на тунел Витиня на АМ „Хемус“ пък ще приключи – очаква се осветлението от германски доставчик. 

„В България строим най-евтино в Европа. Средно у нас малко над 3 300 000 евро на километър. В съседна Румъния – малко над 6 милиона, ако дам за пример една Словакия – 13 милиона“, посочи Нанков.

През 2024 г. българските граждани спокойно ще пътуват по съвременен европейски, с високо качество аутобан от София до Варна, категоричен беше Нанков.

Последвайте ни и в Телеграм