На 9 декември 2016 г., при изричната забрана на премиера Борисов след загубата на президентските избори и преди разпускането на втория му кабинет за сключване на контракти за обществени поръчки, агенцията, основана от съпругата на сегашния министър на образованието Красимир Вълчев – тогава главен секретар на същото министерство, сключва договор за пиар с Комисията за защита на потребителите. Оставете другото – шеф на институцията е нейният собствен кум Димитър Маргаритов, на когото и тя – от своя страна – също е кума (на снимката).
Договорът е с малко под максимума от 30 000 лв. – летва, над която трябва да бъде обявен конкурс за изпълнител.
ПР енд Ивент Консултинг взема 29 029, 17 – как ли са сметнати точно стотинките, или 34 835 лв. с ДДС. Срокът му е едва 3-месечен.
Министершата Лилия Николова – Вълчева е многостранен талант – на 26 г. става член на политически кабинет на вицепремиер при Тройната коалиция, влиза в бордовете на Великотърновската болница и на фирмата за спортни имоти Академика 2000, регистрира заедно с най-добрата си приятелка, кума и съпруга на шефа на Комисията за защита на потребителите консултантската фирма Бонафиде Адвайзърс, прави и собствена пиар агенция: ПР енд Ивент Консултинг.
Странно е, че при такава хиперактивност, намерихме само две публикации в интернет във връзка с договора с КЗП.
Едната в доста непопулярния по онова време сайт Топновини. При това, понеже публикацията е направена на 7 май, а договорът е до 31. 03.2017 г., явно статията попада извън времето му за изпълнение. Интересно дали са върнати парите на комисията, финансирана от нашите данъци?…
Голямата разлика е, че на 4 май 2017 г. основателката на пиар агенцията вече е
станала министерша. Съпругът й е седнал в креслото на образователен министър, след като е бил дългогодишен главен секретар на МОН от 2009 г., кумът му – вече шеф на КЗП, е бил директор на дирекция Държавна собственост и инвестиционна политика в същото ведомство, а неговата съпруга и кума на миистъра и министершата – шеф на политическия кабинет на предхождащия министър Меглена Кунева. Такава една семейственост и буквална фамилиарност.
Сега внимание към статията:
„Комисията за защита на потребителите търси съкровище в центъра на София” е озаглавен материалът. И има невероятните 197 прочитания за 3-те години оттогава. Срещу 34 835 лева на данъкоплатците!
Има публикация и в сайта Параграф 22, само не е ясно каква пък е многобройната й публика там, като се има предвид, че е бургаска медия. Но пък на сайта има хубава свързана новина с чудесното събитие: „Къдравия и Понката ще признаят за марихуаната, плашат ги задаващите се тежки присъди”. Младежко и потребителско!
Изненадващо, става въпрос за събитие, предвидено за 9 май – в журналистиката на това му се казва „новини от бъдещето” – 10 отбора ученици ще търсят „истинско приключение”, „за да докажат своите знания за Европейския съюз”.
Какво точно това помага за имиджа на Комисията за защита на потребителите, която принципно не търси съкровища, а нарушаване на правата ни от търговците, монополистите, банките и т.н. не е ясно.
Обаче шоуто се оказва „организирано” и финансирано от …. Центъра за развитие на човешките ресурси. Който по случайност е европейската агенция на Министерството на образованието, чийто ръководител е съпругът на Лилия. В новината за провеждането на удивителното събитие пиарски не е пропуснато, че се прави по Програма Еразъм + на Европейския съюз. Иначе парите не могат да бъдат отчетени.
В едно семейство всичко се смесва – интересите на „неговите си” институции, европейското финансиране и т.н.
Същият Център към МОН е, който връща като „неактуални за младите българи” проекти за изкуствения интелект като опасност и възможност, за медийна грамотност – отличаване на фалшивите новини, от които
над 60% са свързани със здравето и много други.
Следващата година, отново европейската Програма Еразъм + финансира друг проект, свързан с двете семейства.
Той е с грандиозно значение за младежките политики и информираността на хората до 29 г. у нас и се нарича „Еколагер – „Нашето наследство – където миналото среща бъдещето”. Още от неграмотното изписване на заглавието става ясно, че нещата са сериозни. Министерство на образованието все пак!
В малкото публикации – отново 2, за уникалната проява се четат неповторими бисери:„изкуството като най-важния ИНСТРУМЕНТ на езиковото многообразие на ЕС”.
Как тази работа става само за 2 дни – от 3 до 5 септември 2018 г. – в смисъл не как се трошат хиляди евро, а как се научава „най-разпространеният в ЕС език – езикът на изкуството”, остава мъгла.
Интересен елемент е, че участниците в проекта са същите като при търсенето на съкровището на КЗП: Европа директно – София, а, разбира се, и министерският кум Димитър Маргаритов.
Какво общо може да има с темата за лагера на изкуството Европейският потребителски център – друго свързващо звено между двата уникално безумни проекта, също не става ясно.
За да коментират двата проекта и очебийния конфликт на интереси, 19 минути се обърна към министъра на образованието и науката Красимир Вълчев и към назначения от него шеф на Центъра за развитие на човешките ресурси – европейската агенция на просветното ведомство, Петьо Кънев.
Попитахме ги също дали пък консултант на втория проект в евроагенцията на МОН не е случайно кумата на министъра и съпруга на шефа на КЗП г-жа Маргаритова?
И още искаме да научим това!
Един работен ден не им стигна да дадат оценка на фактите.
Последвайте ни и в Телеграм