През 2020 г. около 65% от всички възрастни (от 16 до 74 години) в ЕС са си купили/поръчали стоки или услуги по интернет през 12-те месеца преди проучването. Младите хора между 25 и 34 години са 2,5 пъти по-склонни да използват интернет за пазаруване (83 на сто), отколкото хората във възрастовата група 65-74 години (33 на сто), отчита Евростат.
Онлайн пазаруването доби популярност в ЕС с по-разпространеното ползване на интернет сред всички възрасти. Потребителите ценят достъпността до широка гама от продукти по всяко време и навсякъде, с допълнителното предимство на специалните цени. Събития като Черен петък, както и Кибер понеделник, са някои от случаите, при които онлайн пазаруването има предимство в календара, отбелязва статистическата служба, предава „Монитор“.
От всички региони на ЕС, датският Столичен район регистрира най-висока склонност към ползване на електронна търговия (91%), следван от Средна Ютландия (също в Дания) и нидерландския Утрехт – и двата по 90%.
В дъното са четири региона в България с най-нисък дял през 2020 г.: Северен централен (25%), Южен централен и Югоизточен (по 26%) и Северозападен (27%).
Когато са анкетирани през 2020 г., 19 на сто от всички възрастни са посочили, че никога не са правили онлайн покупка. Този отговор е най-чест в 11 региона в ЕС, включително всички в България и Румъния.
Потребителите извършват по електронен път и банкови дейности. През 2020 г. 58 на сто от пълнолетното население на ЕС е използвало интернет банкиране през трите месеца преди проучването.
Датският Столичен район е с най-висок дял в електронното банкиране – 96/КРОСС/
Последвайте ни и в Телеграм