Общият брой на публикуваните обществени поръчки през Централизираната автоматизирана информационна система „Електронни обществени поръчки“ (ЦАИС ЕОП) достигна 17 830. Платформата беше изградена от „Информационно обслужване“ АД в консорциум със Сирма Солюшънс“ АД, „Негометрикс България“ ЕООД, „Скейл Фокус“ АД и Адвокатско дружество „Събев и съдружници“ и влезе в експлоатация в началото на 2020 г. За периода януари-юли 2021 г. общият брой на публикуваните обществени поръчки е 9376, което е с 11% повече от поръчките през цялата 2020 г.
Подадените оферти от старта на платформата до сега са общо 31 000. В системата са регистрирани близо 8000 фирми и 1245 физически лица, а броят на възложителите, които използват ЦАИС ЕОП е 4219.
„Изградената от „Информационно обслужване“ платформа, която премахна изцяло хартиения обмен, гарантира детайлна и пълна проследимост на процеса по възлагане на обществените поръчки и прекратява възможността за манипулиране на оферти“, каза изпълнителния директор на компанията Ивайло Филипов. По думите му системата е изградена така, че участниците сами криптират своите оферти с асиметричен криптографски ключ и само те могат да предоставят ключ за декриптиране, което гарантира сигурност на данните и подадените оферти.
Една от най-важните функции на платформата е възможността и да работи в режим 24х7, като крайният срок за подаване на оферти и заявления за участие в обществени поръчки е 23:59 ч. Това осигурява възможност на участниците да подават оферти в удобно за тях време и място, без да се съобразяват с работното време на администрацията. От подобна възможност се възползват все повече участници в процеса. От старта на системата до сега подадените оферти в извънработно време са общо 9 560, което е 31% от всички оферти в портала за електронни поръчки. Част от офертите са изпратени след полунощ в интервала в 00.00-6.00 ч., от различни точки на страната, което показва колко удобно и практично е използването на системата.
Чрез ЦАИС ЕОП автоматизирано се прекратява възможността за подаване или манипулиране на оферти след изтичане на срока. Всяко действие в системата се записва и оставя следа, а всички подадени оферти се отварят автоматично при декриптиране на офертите, което осигурява прозрачност, публичност и проследимост на всяка една страните в процеса – възложители и участници. Това гарантира пълна защита от подмяна на оферти и части от оферти, което от своя страна увеличава доверието към администрацията и процеса по възлагане на обществени поръчки. Чрез системата се осигурява единен систематичен подход за участниците в обществени поръчки, с което значително се намалява времето за подготовка на оферти и кандидатстване.
За „Информационно обслужване“ АД
„Информационно обслужване“ АД е българският национален системен интегратор на държавната администрация. Компанията изгражда, поддържа, развива и наблюдава работоспособността на информационните системи с национално значение. „Информационно обслужване АД“ е основен партньор на държавните институции и изпълнява ключови проекти със стратегическо значение за България. Дружеството е лидер на българския пазар в разработването, внедряването и поддържането на нови технологични решения. Компанията е първият сертифициран доставчик на удостоверителни услуги в България и е дългогодишен технологичен партньор на Централната избирателна комисия. „Информационно обслужване“ АД разполага с клонова структура, която покрива всички областни градове в България. В дружеството работят над 580 висококвалифицирани експерти в различни области на ИКТ сектора. Компанията е сертифицирана по международните стандарти ISO 9001:2015 за управление на качество, ISO/IEC 27001:2013 за управление на информационната сигурност, ISO/IEC 20000-1:2011 за управление на предоставяните ИТ услуги и LSTI N°1642-131-V1.0 за издаване и управление на квалифицирани удостоверения за електронни подписи, електронни печати и квалифицирани електронни времеви печати.
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram