Близо 18 000 са публикуваните онлайн обществени поръчки

Общият брой на публикуваните обществени поръчки през Централизираната автоматизирана информационна система „Електронни обществени поръчки“ (ЦАИС ЕОП) достигна 17 830. Платформата беше изградена от „Информационно обслужване“ АД в консорциум със Сирма Солюшънс“ АД, „Негометрикс България“ ЕООД, „Скейл Фокус“ АД и Адвокатско дружество „Събев и съдружници“ и влезе в експлоатация в началото на 2020 г. За периода януари-юли 2021 г. общият брой на публикуваните обществени поръчки е 9376, което е с 11% повече от поръчките през цялата 2020 г.

Подадените оферти от старта на платформата до сега са общо 31 000. В системата са регистрирани близо 8000 фирми и 1245 физически лица, а броят на възложителите, които използват ЦАИС ЕОП е 4219. 

„Изградената от „Информационно обслужване“ платформа, която премахна изцяло хартиения обмен, гарантира детайлна и пълна проследимост на процеса по възлагане на обществените поръчки и прекратява възможността за манипулиране на оферти“, каза изпълнителния директор на компанията Ивайло Филипов. По думите му системата е изградена така, че участниците сами криптират своите оферти с асиметричен криптографски ключ и само те могат да предоставят ключ за декриптиране, което гарантира сигурност на данните и подадените оферти.

Една от най-важните функции на платформата е възможността и да работи в режим 24х7, като крайният срок за подаване на оферти и заявления за участие в обществени поръчки е 23:59 ч. Това осигурява възможност на участниците да подават оферти в удобно за тях време и място, без да се съобразяват с работното време на администрацията. От подобна възможност се възползват все повече участници в процеса. От старта на системата до сега подадените оферти в извънработно време са общо 9 560, което е 31% от всички оферти в портала за електронни поръчки. Част от офертите са изпратени след полунощ в интервала в 00.00-6.00 ч., от различни точки на страната, което показва колко удобно и практично е използването на системата.

Чрез ЦАИС ЕОП автоматизирано се прекратява възможността за подаване или манипулиране на оферти след изтичане на срока. Всяко действие в системата се записва и оставя следа, а всички подадени оферти се отварят автоматично при декриптиране на офертите, което осигурява прозрачност, публичност и  проследимост на всяка една страните в процеса – възложители и участници. Това гарантира пълна защита от подмяна на оферти и части от оферти, което от своя страна увеличава доверието към администрацията и процеса по възлагане на обществени поръчки. Чрез системата се осигурява единен систематичен подход за участниците в обществени поръчки, с което значително се намалява времето за подготовка на оферти и кандидатстване.

За „Информационно обслужване“ АД

„Информационно обслужване“ АД е българският национален системен интегратор на държавната администрация. Компанията изгражда, поддържа, развива и наблюдава работоспособността на информационните системи с национално значение. „Информационно обслужване АД“ е основен партньор на държавните институции и изпълнява ключови проекти със стратегическо значение за България. Дружеството е лидер на българския пазар в разработването, внедряването и поддържането на нови технологични решения. Компанията е първият сертифициран доставчик на удостоверителни услуги в България и е дългогодишен технологичен партньор на Централната избирателна комисия. „Информационно обслужване“ АД разполага с клонова структура, която покрива всички областни градове в България. В дружеството работят над 580 висококвалифицирани експерти в различни области на ИКТ сектора. Компанията е сертифицирана по международните стандарти ISO 9001:2015  за управление на качество, ISO/IEC 27001:2013  за управление на информационната сигурност, ISO/IEC 20000-1:2011 за управление на предоставяните ИТ услуги и LSTI N°1642-131-V1.0 за издаване и управление на квалифицирани удостоверения за електронни подписи, електронни печати и квалифицирани електронни времеви печати.

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram