Първото, базисно равнище „Затворено съзнание“ е най-ниското равнище на развитие. Рамкирано от твърди, предразсъдъчни граници има ограничен капацитет за получаване на нова информация, обучение и развитие. Генерира най-ниска добавена стойност или по-скоро потребява такава, която някой друг е създал. Висока скептичност, негативен консерватизъм, деструктивни реакции към иновациите и знанието.
Второто равнище „Учещо съзнание“ е първото позитивно ниво с отвореност към знание, създаване и съхраняване на стойност. Основен принцип на учене е чрез „пробата и грешката“, като егото има основно значение за преценките и анализа на информацията. Не се възприема информация, която не е плод на личен преживелищен опит, което е ограничението на това ниво. Създава се стойност в рамките на нормата, без еволюционен, иновативен характер. Линейни представи за развитие, не може да си обясни „несправедливостта“ на нелинейния скок в развитието.
Третото равнище „Мъдро съзнание“ е отворено към всички измерения на знанието създадено от хората. С доверие и система за обективна, рационална преценка за качеството на информацията и знанието. Учи се от околните, от всекидневието, от всяка житейска, бизнес или социална ситуация. Особено от тези с негативен, кризисен и рисков характер. Извлича опит, знание и мъдрост от грешките, кризите и проблемите пред което е изправено развитието. Създава висока стойност от революционен, иновативен и нелинеен характер, която мощно влияе върху развитието на хората.
Четвърто ниво „Лидерско съзнание“ – всичко характерно за „мъдрото съзнание“ с една важна нова роля – на водач по пътя на развитието. За лидерът не е достатъчно той да бъде в състояние на мъдростта, той-активно води другите към промяната и позитивното развитие. Той е мост за постигане на мъдрост в околните. Личността от това ниво няма граници пред своето развитие: учи постоянно, създава и съхранява стойност постоянно. Това е най-високото ниво на генериране и съхраняване на стойност.
Линкедин
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram