Мляко „България“ по-продавано в Азия от „Кока-Кола“ и „Данон“

В Азия името на България съвсем не е непознато. За това е допринесла една фирма от Япония. „Мейджи“ е най-големият производител на млечни продукти в Страната на изгряващото слънце. След преговори, в далечната 1972 японците подписват договор с България за внос на „Лактобацилус булгарикус“. И вместо да поставят свое име, предприемачите решават да заложат на името на нашата държава. На следващата година мляко „България“ се появява на японския пазар. Вече над 40 години българското кисело мляко е обичано в Страната на изгряващото слънце и не само там. Японското мляко с българска закваска се продава в Китай, Тайланд, Сингапур и други азиатски страни, където оперира „Мейджи“. Договорът за използване на името и закупуване на бактериите бе удължен до 2040 г. Заводите на компанията произвеждат 800 тона мляко на ден, което е два пъти повече от цялото дневно производство у нас. Продуктът е по-купуван от безалкохолните на .За популяризиране на България и българската култура в Япония „Мейджи“ редовно спонсорира специални публикации в японския печат по случай националния ни празник, както и редица документални филми, посветени на българската природа, култура, туризъм, обучение на наши студенти по японски език.

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram