Двойно скачат цените за реклама на търговските обекти

Въвеждат се промени в Наредбата за рекламна и информационна дейност на територията на община Казанлък, съобщи пред журналисти Даниела Колева, началник на отдел „Икономика по управление на собствеността“. 

Предвидено е регламентиране на цени за разлепване на афиши и раздаване на рекламни материали. „До момента в Наредбата бяха посочени тези дейности, но нямаше определени суми, с които да бъде таксувана тази дейност“, посочи тя. Цената е определена според зоната – в централната градска част тя е 10 лева за един до 20 броя афиши и 50 лева за 20 до 50 броя, а във втора и трета зона тези суми са наполовина. 

Промяна се въвежда и в цените за реклами на търговски обекти. В първа зона тази цена се променя от шест на 12 лева, посочи Даниела Колева и изрази мнение, че, предвид размера на табелите, това няма да направи крайната цена за потребителите висока. Изменени са и отстъпките при предплащане за реклами – при предплащане за шест месеца, отстъпката става пет на сто, а за една година – 10 на сто. До момента тези отстъпки бяха съответно 10 и 20 на сто, уточни Колева. 

Ще бъде завишен и контролът, коментира още тя и допълни, че няма да бъдат налагани санкции. В случай, че бъде установена нерегламентирана реклама от даден обект, ще бъде даден срок, в който да се подадат съответните документи и да бъде издадено разрешение.

Целта на въведените промени е всеки поставен рекламно-информационен материал да бъде с валидни документи и да се предотврати затрупването с такива на тротоарите и фасадите на сгради в общината.  Поради липсата на работеща комисия за рекламно-информационната дейност през годините, приходите от нея са оскъдни и недостатъчни за покриване на разходите, които Общината прави по направление рекламно-информационна дейност. Завишаването на таксите цели да уравновеси направените от Общината разходи.

БТА

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram