Инициативата е всеки спортен клуб да разполага със собствен уебсайт, има специално отношение и към детско-юношеския спорт
Трите водещи федерации в колективните спортове – футбол, баскетбол и волейбол, се обединиха, подкрепяйки най-новата мащабна инициатива за дигитализиране на българския спорт – DigitalenSport.bg.
Две от легендите на българския спорт – президентът на Българска федерация волейбол (БФВ) Любомир Ганев и изпълнителният директор на Българска федерация баскетбол (БФБ) Филип Виденов, както и ръководството на Професионалната футболна лига (ПФЛ), подадоха ръка и станаха партньори на кампанията Дигитален Спорт, която има за цел всеки спортен клуб в България да разполага със собствен работещ уебсайт.
Десетки спортни клубове станаха част от инициативата, която е напълно безвъзмездна, и вече използват новите си уебсайтове.
„Българска Федерация Волейбол (БФВ) продължава да подпомага и споделя инициативи за дигитализиране на българския спорт. Ние като федерация популяризираме инициативата, информирайки всички клубове за възможността да имат свой собствен работещ уебсайт и занапред ще продължим да подкрепяме тази кампания“, коментира президентът на федерацията по волейбол Любомир Ганев.
В проекта попадат клубове от колективните спортове в България, сред които водещите – футбол, баскетбол, волейбол, независимо от нивото, в което се състезават – професионално или аматьорско. Както и без значение дали става въпрос за мъжки или женски спортни организации.
Един от основните акценти на инициативата е върху детско-юношеския спорт. Дигитален Спорт предлага специален ДЮШ регистър с подробни данни и контакти за детско-юношеските школи и академии на спортните клубове в България. Целта е бърз и лесен достъп на подрастващите и техните родители към спортни бази (стадиони, зали, игрища), клубовете и дори график на тренировъчния процес.
Инициативата вече е в ход, като първите над 30 клуба (включително футболните Беласица (Петрич), Созопол, Спортист (Своге), Монтана, Струмска слава (Радомир), Спартак (Плевен), Доростол (Силистра), Светкавица (Търговище), Септември (Тервел), Черноморец (Балчик), Ювентус (Малчика), Локомотив (Дряново) и други), волейболните Лукойл Нефтохимик, Монтана, Черно море, Пирин (Разлог), баскетболните Спартак (Плевен) и Берое (Стара Загора) и други) вече използват своите нови сайтове.
Целта на кампанията е изработката на уебсайтове за над 150 спортни клуба в България и достигане до обща аудитория над 500 000 души. А също така да се разрасне, включвайки клубове от още по-ниски дивизии, както в тези, така и в други колективни спортове.
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram