400 водачи са изгорели със солидни суми от катаджийската хранилка на Хаинбоаз – там пътните полицаи от месец са поставили изрисуван знак с ограничени на скоростта от 10 км/ч, като веднага след него са поставили и камера, която записва „нарушителите“.
Оправданието на катаджиите е, че така правят превенция на мигрантския поток през Прохода на републиката, но в крайна сметка с фишове и актове за стотици левове гърмят стотици, рискувайки да минат от там и да свалят скоростта до абсурдните километри, посочени на пътния знак.
Така за месец 400 души са влезли в капана, а глобите им се оказват солени, тъй като в най-добрия случай превозните средства минават с превишение до 20 км/ч и дължат 100 лева, но има и случаи с над 40 км/ч и тогава санкцията става 400 лева.
От КАТ са си измислили благовиден повод за това драстично ограничение – след знака има разширение на пътя, на което е изградено временно КПП. На него стои патрулка с двама-трима полицаи, които махат със стоп палка на автомобили, камиони и микробуси и проверяват дали в тях не се возят нелегални мигранти. Но дори и да е така, Областната дирекция на полицията във Велико Търново са нарушили грубо заповедта на главния секретар на МВР от юли миналата година камерите да се слагат само на места с концентрации на тежки ПТП.
На въпроси от местната полиция отговарят усукано, „по килифаревски“, че на това място имало 4 катастрофи, макар и без жертви и ранени. Това е така, тъй като автомобилите се движат съвсем бавно и се блъскат, само ако някой не спази дистанция, удари рязко спирачка на хлъзгава настилка и т.н.
„На международен път знак от 10 км/ч е абсолютна предпоставка за пътно-транспортно произшествие. Регулирането на скоростта от 10 км става на око, което създава още по-голям риск, а водачът не може да се ориентира, защото показанията на повечето скоростомери на автомобилите започват от 20 км/ч“, коментира пред Нова тв експертът по пътна безопасност и преподавател но авто-мото подготовка Мариян Василев.
Ограничение до 10 км/ч не противоречи на нашия закон и приетите общи норми в страните от Европа, но то се отнася само за пешеходни зони, в които по изключение се допуска да влизат автомобили за зареждане на магазини или да преминават през участъци от зоната – например по столичния булевард „Витоша“.
Глас нюз
Последвайте ни и в Телеграм