От 2003 до 2007 година в Казанлък японската неправителствена организация Джайка, реализира мащабен проект, наречен „Възраждане на казанлъшкия регион. Десетки, бяха осъществените проекти, но за съжаление твърде малко, онези които останаха да се поддържат. Според организаторите, на семинар японци, обаче, Казанлък и България са развита страна, която сама трябва да реализира туристически продукти и ги предлага. 7 години след края на проекта, японците организираха семинар, който помага на местния бизнес и организации за привличането на японски туристи, разкривайки спецификата на туристите от страната на изгряващото слънце. Семинарът, бе воден от Мигуми Хашисако, която до 2007 е отговаряла за селския туризъм. Тя сподели, че се е удвоил броя на японските туристи пристигащи в Казанлък.Хашисако представи пред присъстващите в семинара статистически данни и подробности за привличането на японски туристи. През 2012 година 18,5 милиона японци са пътували в чужбина. Любимата дестинация на японците се оказва Хавай. 3, 8 % от туристите посещават България и Източна Европа. Сред предпочитаните цели на пътуването са природата, историята и местната кухня. 20% от японците се връщат отново в посетените дестинации. Средно за пътуване в чужбина японският турист отделя 1700 евро. Предпочитат пакетни предложения, предложени от туроператори. Над 15 % от туристите се интересуват от ниските цени на офертите. Какво представлява японският турист .Почти 100% от японците посещават Казанлък, друга любима дестинация им е планината Рила. Почти не се интересуват от черноморието. При повече от 6 дневно посещение голяма част от румънците отскачат до съседна Румъния.Заместник кметът Лилия Цонкова, съобщи, че се подготвят много нови атракции, които ще са любопитни за японските туристи. Сред тях е Парк Розариум и Тюлбето, където ще бъдат посадени над 6 хиляди рози.
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram