Български пощи“ ЕАД информираха за фалшиви електронни съобщения, които се изпращат от пощенските служби със заявка, че получателят има „награда“ – мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие с лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса. В други случаи в съобщението се уведомява, че клиентът има пратка и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, като е необходимо да предостави данни от банкова карта. „Български пощи“ ЕАД обръща внимание, че томболи и игри, които не са обявени на официалната страница на дружеството, не съществуват и че не изисква лични данни и банкови сметки.
Фалшиви мейли масово получават клинети тези дни ина ДСК Банк. От „информацията“ в мейлите потребителят научава, че „наскоро сте се опитали да изтеглите следната сума от чековата си сметка, докато сте в друга държава: лв. 295.25.“ , като се приканва да провери акаунта си и посети посочен уебсайт, чрез своя личен акаунт.
Потребителите на ABV пощата получават паралелно с това и предупреждение, че това писмо съдържа „съдържа линкове към сайт за „фишинг““ и се препоръчва да не се отворят тези линкове.
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram