За най-сериозната част от тунела под Шипка всичко е свършено, единствено се чака одобрението на необходимото европейско финансиране. Той следва да бъде направен за 4 години и 2 месеца. Отделно обаче тунелът може да бъде разширен, след като бъде пуснат – с допълнителна тръба. Това става ясно от публикация във Фейсбук на регионалния министър Гроздан Караджов.
Ето какво пише той:
„Първо, искам да разсея всички съмнения, че проектът за тунел под Шипка е спрян. По него продължава активно да се работи, като дори темпото ще се ускори, за да наваксаме закъсненията. За 7 години са построени 23 километра с два малки тунела. Предстои изграждането на най-сериозното съоръжение – тунелът от 3.2 км. и подходите към него. Тук всички отчуждителни процедури са приключили, има направен ОВОС, има и избран изпълнител. До края на 2022 г. трябва да бъде одобрена новата оперативна програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027, по която ще се осигурят 34% от финансирането. Останалите пари ще дойдат на етапи от държавния бюджет. Заложеният в договорите срок за изпълнение на обхода на Габрово, включително тунел под връх Шипка, е 50 месеца – 8 месеца за проектиране и 42 месеца за строителство (общо 4 години и два месеца).
Второ, идеята тунелът да е четирилентов, а не двулентов, както е проектиран сега, може да се осъществи на два етапа. Сега работим по вече съществуващия план за тунела с една тръба за платната и една аварийна, така че да пуснем максимално бързо трасето в експлоатация. В процеса на строителството ще анализираме внимателно трафика и ако се налага, ще направим проект и ще намерим финансиране за допълнителна тръба към вече изградения тунел. Проектът за тунел на Шипка няма бъде готов в моя мандат като министър. Но с ръка на сърцето мога да гарантирам, че всичко, което зависи от мен, ще бъде направено, за да се реализира мечтата на габровци“.
Actualno.com
Последвайте ни и в Телеграм