Четири училища от Италия, Франция, България и Испания ще работят от 2017 до 2019 година по проект „Inclusive schools for an inclusive society“ по програма Еразъм+ , за да предоставят възможност на своите ученици да развият основните компетенции:социална и гражданска отговорност, културно съзнание и изразяване, комуникация на чужди езици, дигитални умения, толернтност към различните култури.
Всички дейности включени в проектния план на партньорството са подчинени на темата за миграцията- в политически, културен и исторически план. Проучванията на учениците и работата им по миграционната проблематика ще завърши със създаването на „Charter of welcome“ на 5 различни езици (английски, български, испански, френски, италиански). Идеята на партньорите е да се създаде устойчив комитет във всяко европейско училище, включващ новите ученици- мигранти и членове на образователната общност като учители, родители, ученици. Този комитет ще подпомага новите ученици- мигранти да се приспособят към новата училищна среда. Една от мисиите на този комитет е да консултира и оценя образователните и социалните потребности на учениците- мигранти, както и да следи процеса на тяхната адаптация и интеграция.
През пролетта на 2019 година в Страсбург партньорите ще връчат създадената „Charter of welcome“ на Европейския парламент и Съвета на Европа.
Интересна част от проектните дейности са интервютата правени от учениците с мигранти и симулационните игри Junior EU Parliament , в които се провеждат дискусии за намиране на нови стратегии за интегриране на бежанците и мигрантите.
СУ“Екзарх Антим I“ гр.Казанлък, България
Istituto Magistrale Statale „Baudi di Vesme“, IGLESIAS, Italy
LGT Marcel Gimond, Aubenas, France
IES Arcipreste de Hita, Azuqueca de Henares,Spain
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram