Бронзовата глава на най-могъщия тракийски цар Севт III, която след изложбата на България в Лувъра вече е световна сензация, отпадна от 8-те маршрута за културно-исторически ваканции, предложени от Министерството на туризма. Дестинациите с включените в тях обекти са разпратени до кметовете заедно с покана градоначалниците да участват утре в работна среща за обсъждането им, съобщава „Стандарт“.
Владетелят, с който се снима дори прочутият режисьор Джордж Лукас, обаче няма да очарова туристите, тръгнали по някой от маршрутите. Защото Долината на тракийските царе изобщо не присъства в тях. Ведомството е предвидило маршрут по тракийските ни светилища и могили, но той подминава казанлъшките ценности, пред които се преклони цял свят. „Голямата косматка“, „Оструша“ и „Шушманец“ не са включени в дестинация. За сметка на това в „тракийския лъч“ присъства затворената от декември 2014 г. за посещения гробница в Старосел, която пострада от свлачище и все още се ремонтира.
Казанлъшките гробници, които са реставрирани и социализирани, липсват и в другия маршрут за Долината на розите, които е ограничен в периода около розобера.
Десетки други забележителности също останаха извън 8-те маршрута, които ще се дискутират с кметовете на 25 юни в София. Сред пропуснатите чудеса са безспорни туристически атракции като гробницата в Свещари, възрожденският Златоград и вила „Армира“. Миналата година ивайловградското бижу получи Първата награда на МРРБ за най-атрактивен туристически обект и Специалната награда за културно-историческа атракция в кампанията на в. „Стандарт“ „Чудесата на България“. Преди 4 години най-богатият частен дворец от римско време събираше едва 4000 посещения годишно. След отличията това са посещенията всеки уикенд.
Много кметове изразиха вчера пред „Стандарт“ недоволството си от 8-те предложени продукта, тъй като те не включват известни атракции или пък ги подминават мимоходом. Няма логистична и логична връзка между обектите, те не са съобразени с транспортните артерии, твърдят градоначалниците. Бизнесът пък възрази, че лъчовете не са съобразени с последните инвестиции в регионите. И в същото време информацията към маршрутите е непълна и постна, твърдят вложителите по места. Туроператорите също са категорични, че функцията на Министерството на туризма е да създаде среда на бизнеса, в който той да се развива. Както и да промотира богатството на страната ни и да осигурява достатъчно добрата ни реклама като дестинация./БЛИЦ
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram