В зависимост от метеорологичните условия розоберът у нас започва обикновено в средата на май и продължава 20 – 30 дни. В тази връзка бюрата по труда и социалните служби започват разяснителна кампания за възможностите за работа в сектор розопроизводство.
Инициативата е на сдружение „Българска розова долина“ и цели да разреши проблема с недостига на работна ръка в бранша, както и да насърчи наемането на работници „на светло“.
Представители на Агенцията по заетостта, Инспекция по труда и Дирекция „Социално подпомагане“ от Карлово, Пирдоп, Пловдив, Казанлък и Панагюрище проведоха на 1 април в Клисура работна среща със сдружение „Българска розова долина“.
Те се договориха да направят съвместна разяснителна кампания в регионите с най-остра нужда от повишаване на информираността сред потенциалните работници относно условията за наемане на работа за предстоящата кампания по розобер.
„Розопроизводството, както вероятно други земеделски сектори, страда от недостиг на работна ръка, а в същото време в региона има безработни, затова се обърнахме към Министерството на труда и социалната политика, които ни съдействаха за провеждането на една такава широка среща с точните експерти и с хората на първа линия, които всекидневно се срещат и помагат на безработните и работодателите“ – споделя Владимир Стоянов, председател на сдружение „Българска розова долина“.
Основните проблеми, които специалистите очертаха по време на срещата, са неяснотата сред безработните по отношение нa запазване правото на обезщетение, липсата адекватен транспорт, недостатъчно добри условия на труд и др.
„Имаме инструменти, с които да насърчим заетостта, но е важно да работим задно с представителите на бранша. Целта ни е да прилагаме повече мотивиращи стимули, а не да прибягваме до санкции“ – коментира зам.-гл. директор на Агенцията по заетостта Тонка Караиванова.
Десант нет
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram