Интердисциплинарен урок, съчетаващ знанията по биология, химия, математика, история, английски език и физическо възпитание, беше проведен с учениците от 10 б клас от екип в състав: Валя Радева, Марияна Дечева, Таня Стойчева, Павлина Калчева, Богдана Благоева, Тодор Тодоров, Бончо Бончев и Андон Манев. Урокът е част от проекта „Иновативното обучение – мост към бъдещето“ на програма Еразъм+.
Учениците трябваше да изследват влиянието на храната и движението върху здравето на човека.
Започнаха с намиране на информация за вида на храната, използвана от българите през палеолита и неолита, а след това търсиха разликите във вида на храната и новите растителни и животински видове, които са използвали за храна траките и българите по време на Първото и Второто българско царство и през Османския период. С интерес установиха, че много храни, които смятаме за типично български, всъщност са навлезли по нашите земи през последните 200-300 години, че житните култури, доматите, картофите и чушките не са били познати на българите в древността. Информацията, която трябваше да обработят учениците беше на английски език, така че освен нови исторически факти, които научиха, упражниха и познанията си по езика.
Във втората задача учениците трябваше да изчислят индекса на телесна маса и основната обмяна на един хипотетичен човек, да определят неговото здравословно състояние, да предложат за него еднодневно меню, калориите, на което трябваше да бъдат съобразени с възрастта, пола и здравословното състояние. Също така да предложат и физическа активност, с която човекът да коригира или поддържа по здравословен път теглото си.
Цялата информация, обработена от всеки екип по време на урока, учениците събраха в отделни файлове и качиха в Padlet. Работиха и с програмата Devar, разчитаха 3D карти, свързани с човешките органи и системи, за да намерят отговорите на онлайн кръстословица, която решаваха и използваха Google lens, за да сканират QR кодове и откриват скрита информация.
Последвайте ни и в Телеграм