На 15 март отбелязваме Световния ден на потребителя. Датата на честване е определена заради речта на американския президент Джон Кенеди, който на 15 март 1963 г. обявява пред Сената идеята за Закон за защита на потребителите. Денят на потребителя се чества официално от 1991 година. По повод днешния Световен ден на потребителя представители на ЕК и на българските потребителски организации проведоха информационна кампания на автогарите в големите областни градове за новия регламент, касаещ автобусните превози. от 1 март тази година потребителите в България, ползващи автобуси имат малко повече права, които са по европейския регламент, информираха от асоциация Активни потребители.За всички градски, междуградски и международни автобусни маршрути са посочени изисквания, как превозващите фирми трябва да предоставят услугите си.Специално внимание е обърнато на хората с увреждания като за тях ще се полагат специални грижи осигуряващи бърза информация и удобен достъп до автобусни превози.Това, което е по-важно за българските граждани е, че когато маршрутът е над 250 км вече има стриктно регламентирани правила за обезщетение. Ако автобусът закъснее повече от два часа, пътниците имат дублирани билети или други подобни казуси, то превозвачът вече е задължен или да осигури друг превоз до крайната точка, или да възстанови стойността на билета.Така потребителят има правото да решава кой подход предпочита.В случай, че превозвачът откаже да уважи това право на клиента, то той вече ще дължи и обезщетение от 50% от цената на билета.
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram