Търсят врата в закона, за да регистрират градското влакче, намират ли я в нормативите за конските талиги?
Предлагани от кмета Галина Стоянова промени в Наредба №30 за движението на превозните средства на територията на Община Казанлък слагат в една графа „ППС с животинска тяга и бавнодвижещи се ППС”. Целта на промените е да бъде най-после регистрирано атракционното влакче, което Общината пусна да се движи из града и което КАТ отказа да регистрира по реда на Закона за движение по пътищата.
И досега, за да се движат каруците по пътищата, се взимаше разрешително от кмета на населеното място и на всяка от тях се поставяше регистрационен номер, издаден от общинска администрация. Положението сега остава същото с талигите, задвижвани от коне, но към техния регистрационен режим, регулиран от Общината, се включват и бавнодвижещи се пътни превозни средства. Кметът Стоянова е дала и дефиниция за тях : „Бавнодвижещо се ППС е пътно превозно средство, предназначено за развлекателна дейност, както и състав от механично свързани такива ППС, които участват в движението по пътищата като едно цяло и максималната им/му скорост на движение е 25 км/ч”.
Формулирано по този начин ППС-то не разполага с кой знае колко други разновидности на движещи се бавно возила, освен едно-откритото влакче, циркулиращо по центъра от три месеца.
Влакчето бе доставено от Бургас от частно лице, но опитите Общината да го регистрира в КАТ по надлежния ред, удариха на камък, поради редица изисквания на нормативните документи за легализирането му, на които влакчето не отговаря.
Други две влакчета преди това, бяха доставени от Общината чак от Китай, но пак проблем с регистрацията им не позволи пускането им в употреба. Каква е съдбата на китайските електрички с вагони, не е ясно.
Ако Общинският съвет одобри предложените от кмета промени в Наредба №30, на атракционното влакче ще бъде сложена синя табела с номер, също като на магарешките каручки.
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram