Нови информационни брошури представят електронните услуги предоставени от НОИ

Ds olil

За по-добрата информираност на потребителите, Националният осигурителен институт (НОИ) публикува две информационни брошури за предоставяните към 1 юли 2013 г. от института електронни услуги. От 4 юли 2013 г. те са достъпни на сайта на НОИ (www.noi.bg), в рубриката „За потребителя“, раздел „Информационни материали“. За улеснение на клиентите информацията е разделена в две брошури – едната е предназначена за осигурените лица, а другата – за работодателите и самоосигуряващите се. И в двете издания подробно са представени разработените и внедрените до момента електронни услуги. Основна част от тях са справочните електронни услуги, които дават възможност на потребителите да получат необходимата им информация в реално време, без да се изисква непосредствен контакт с администрацията. Е-услугите са групирани според това към кого са ориентирани и как се осъществява защитата на тяхното ползване. Достъпът до предоставяната справочна информация се осъществява чрез използване на ЕГН и ПИК за осигурените лица и ЕИК /БУЛСТАТ/ и ИКО за осигурителите или чрез електронен подпис.
Друга част са административните електронни услуги. Чрез тях клиентите могат по електронен път да подават заявления за издаване от НОИ на осигурителна книжка или на удостоверения, необходими за представяне пред други държавни администрации. Подаването на заявленията се осъществява чрез електронен подпис или чрез използване на ЕГН и ПИК за осигурените лица и ЕИК /БУЛСТАТ/ и ИКО за осигурителите.
С цел подобряване на взаимодействието с клиентите и засилване на обратната връзка с тях на интернет страницата на Националния осигурителен институт е публикувана анкета. Модулът позволява на лицата да отговарят последователно на зададените въпроси. Резултатите от допитването ще помогнат за по-добрата оценка на ефективността на предлаганите електронни услуги, както и кои са най-предпочитаните комуникационни канали за информиране на гражданите.

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram