Новият директор „Финанси и икономика” на „Арсенал” АД

Ds olil

Фирменият сайт на Арсенал zakazanlak.bg, публикува материал за Георги Бончев, който е новият директор „Финанси и икономика” на „Арсенал” АД. Той пое този важен ресор в края на 2024 година от дългогодишния финансов директор на дружеството Янко Костадинов, припомнят в публикацията.

Георги Бончев е роден и е израснал в Пловдив, където завършва Националната търговска гимназия – той е от първия випуск, в който Търговската гимназия в града на тепетата става национална. Бакалавър, специалност „Финанси“, магистър по специалността „Финансов мениджмънт” на Стопанска академия „Димитър А. Ценов” – Свищов. Образованието, професионалните квалификации и трудовият му опит са изцяло в сферата на финансите, счетоводството и икономиката. Професионалната си кариера започва в МКБ Юнионбанк, като след това работи известно време в Обединена българска банка – ОББ. Основния си корпоративен опит натрупва при работата си в „ХЪС“ ООД, една от най-големите компании за производство и търговия с метални изделия. Владее английски език и има отлична компютърна грамотност, интересува се от финансов и счетоводен софтуер.

Георги Бончев непрекъснато развива своите професионални компетенции, дори в момента е част от курс за „оценка активи“. Стремежът постоянно да надгражда знанията си живее и в по-далечните му планове: „Ако ми остане време, един ден бих завършил и право, което е тясно свързано с икономиката и финансите. Другото е да науча още един език, например руски. Логиката ми е, че поколението, което знае руски език в България, е в по-напреднала възраст и в един момент прекалено малко ще са младите хора, които да говорят този език”.

Не е привърженик на честото сменяне на работното място, защото се води от максимата, че човек трябва да се развива в компанията, където е избрал да бъде, и да се справя с трудностите, които възникват, а не да търси други алтернативи. „Животът е кратък и човек трябва да се бори с предизвикателствата и да отстоява решенията, които е взел”, казва още Георги Бончев. Вероятно това е и една от причините решението да напусне Пловдив и да се установи със съпругата и малкия си син в Казанлък да не идва лесно. Освен това, в Пловдив остават приятелите, роднините, мястото, където е преминал целият му досегашен живот…

Вече 3 години Георги Бончев свързва живота и професионалния си път с „Арсенал”. През 2023 г., като ръководител на „Стратегическо планиране” в „Арсенал-2000” АД, е отличен в Алеята на трудовата слава. Днес той е на „горещия” стол на Финансист № 1 на най-голямото българско предприятие и най-големия работодател сред частните дружества в България.

– Г-н Бончев, все пак, как решихте да напуснете Пловдив и да се установите в Казанлък. Кое предопредели този Ваш избор?

– През 2018 г. бях поканен на празника на „Арсенал” и това беше първата ми среща с компанията. Още тогава имах разговор с г-н Станил Станилов относно моите професионални занимания и интереси. Признавам си, тогава си казах: „Защо да идвам от Пловдив в Казанлък, млад човек, който живее и работи в голям град?!”. След това имах среща с г-н ХристоИбушев, който също подчерта, че „Арсенал” се нуждае от човек с моята компетентност. Изпитвах безкрайно уважение от такава висока оценка, но, честно казано, дори тогава не мислех, че нещата при мен ще се променят. Това, което ме накара да преосмисля решението си, бе попадането ми в музея на „Арсенал“. Тогава осъзнах какво представлява тази огромна компания и какво стои зад това име. Като един млад човек от друг град, схващането ми беше, че „Арсенал” е голяма компания, знаех предмета на дейност, но там, във фирмения музей, когато се запознах с историята на предприятието, си дадох реална сметка къде съм попаднал. Към този момент смяната на работа не стоеше на дневен ред пред мен. Но музеят преобърна мислите и нагласите ми. След това дойде и следващата ми среща с г-н Христо Ибушев, за неговите идеи за развитието на компанията… Решението ми беше трудно, но нито за миг не съжалявам, защото осъзнавам къде съм дошъл и се гордея, че съм част от екипа на дружеството.

– Предизвикателство за Вас ли е фактът, че поемате ресора „Финанси и икономика” на „Арсенал” от дългогодишния директор на този пост Янко Костадинов, по чието време станаха и най-сериозните промени в предприятието в неговата съвременна история?

– Не съм спирал да усещам напрежението и отговорността, които носи тази позиция. Не на последно място и заради човека, когото наследявам, защото знам през какво е минал целият екип на „Арсенал” и в частност г-н Костадинов, за да се оздрави предприятието. На фона на изключително несигурните времена, в които се е намирала компанията, при настоящите ни постижения би трябвало дори да ми е удобно и лесно да стоя на този стол. Но, повтарям, имало е много тежки години и всички арсеналци трябва да сме благодарни на г-н Николай Ибушев и неговия екип, че са успели да запазят този гигант за нашите ширини и не само – за да можем днес да се гордеем с това, което „Арсенал” постига, и с рекордите, които прави. От г-н Костадинов съм научил много за компанията и до ден-днешен, когато имам някакъв казус, си позволявам да се консултирам с него. Имайки го около мен, с неговия богат опит, би било неразумно да не го правя. Той е човек от новата история на „Арсенал”, той е създал финансовия отдел в сегашната структура на дружеството, той е новаторът във финансовата политика на „Арсенал” от промените насам. Благодарен съм, че има толкова добре изградена структура на отдела, който оглавявам. Да, можеш да имаш свои виждания, да направиш леки настройки на „машината”, но нея я има и тя работи много добре, за което говорят постигнатите резултати.

Георги Бончев е любител и на предизвикателствата, които поднася планината: Към връх Монблан

– Какво бихте продължили като финансова политика и кои са новите моменти?

– Това, което ми харесва като политика и е особено важно за гигант като „Арсенал”, е, че всяко едно важно решение, което е структуроопределящо, се взема след внимателен, детайлен анализ. Това е първата и задължителна стъпка на всяко сериозно планиране. Защото всяко грешно решение за компания от мащабите на „Арсенал” може да доведе до много лоши резултати. Ние нямаме право на грешки в дългосрочната ни политика.

Относно новите неща, които започнахме и с г-н Костадинов, първо е да диверсифицираме финансовите институции, с които работи компанията – банки, брокери, застрахователи и т.н. Защото на най-големия работодател в България му отива да работи абсолютно с всички, а това от своя страна да доведе до диверсификация на инструментите и финансовите услуги, които предлагат тези институции, и до оптимизация на условията за тях. Това е една задача, която сме стартирали и за мен е абсолютен приоритет да я довърша, защото е много важна. Като се има предвид предмета на дейност на дружеството и дестинациите, с коитото работи, много често това ни изправя до стената да търсим начини да сключим сделката. Да, ние можем да произведем, но, за да реализираме продукцията, за да се случи самата сделка, това трябва да стане с помощта на финансови институции. И точно затова сме длъжни да имаме пълния набор от мрежа, която можем да достигнем от такъв тип финансови институции. За да ни е по-лесно и по-оптимално да се случва нашият бизнес. Иска ми се също да има повече справки за мениджмънта, по-експедитивни, по-достъпни, за да може на тяхна база да се вземат по-аргументирани, бързи и правилни решения, за което ще са необходими и нови софтуерни продукти. Целта в крайна сметка е висшето ръководство на компанията да има в реално време цялата картина, със съответните анализи, за да се вземат по-аргументирани решения, за да сме още по-оптимални. Лесно е, когато има много работа и поръчки, такава е геополитиката, но икономиката, а още повече бизнесът, в който оперираме, е цикличен. Ние знаем, че ще дойдат и по-трудни моменти и трябва да сме готови за тях, трябва да сме максимално оптимални, евтини, бързи и, когато дойде предизвикателството, да преборим нашите конкуренти.

На най-високия планински върх в България и на Балканския полуостров – връх Мусала

– През последните 4 години „Арсенал” е направил инвестиции за 800 милиона лева, като само за 2024 г. са 300 милиона. Какви са намеренията на дружеството за настоящата година?

– Политиката на ръководството на „Арсенал” ще продължи в тази посока. „Арсенал” ще инвестира в разширяване на продуктовата гама, в човешките ресурси, в повишаване квалификацията на кадрите, в социални продукти, в нови производства, какъвто е заводът в Стара Загора – в момента се търсят нови възможности, защото, колкото сме по-разпространени, толкова повече възможности има да привлечем квалифицирани хора в нашия сектор. Ще опитваме и диверсификация на инвестициите (няколко пъти използвам това понятие, но това е важно). Така че да можем, при трудности в нашия сектор, да имаме инвестиции, които да ни помагат по-лесно да преживяваме по-несигурните периоди. И когато има по-малко работа, ако има забавяне в сектора, в който оперираме, тези инвестиции да са колелото, което ще ни помогне да преминем по-лесно през тези моменти. Затова, освен инвестиции в нашия сектор, ние се „оглеждаме” и за интересни такива в други сфери.

– Хората винаги се вълнуват от работните заплати. Какво се очаква през новата година в тази посока?

– И преди увеличението, което е факт от 1 януари 2025 г., средните заплати в „Арсенал” са най-високите в областта. С това увеличение от 145 лева ние вече минаваме средна работна заплата от 2500 лева. И това е без социалните придобивки, които никак не са малко. Повярвайте, те са едно огромно перо за „Арсенал” и много ми се иска хората наистина да оценяват тези придобивки. Идвайки от другаде в „Арсенал”, аз съм благодарени и за столовото хранене, и за ваучерите, и за почивката на море, и за абсолютно всичко останало, което прави дружеството за своите работници и служители. Иска ми се арсеналци да разберат това и да го оценят, защото то не е даденост, то струва сериозен ресурс на дружеството, който е предназначен за всички нас. Смело мога да кажа, че „Арсенал” е една от най-социалните компании в България. Казвам го отговорно, защото комуникирам с много хора и когато разкажа на мои познати и приятели какво правим в социалната сфера, те ме гледат сякаш съм от друга планета.

Сред пролетното изобилие на природата

– В началото сме на 2025 година. Каква бихте искали тя да бъде от Вашата гледна точка на финансов директор на „Арсенал”?

– Да съумея да се справя с тази отговорност, която съм поел. Да намеря баланса между работата и семейството, което в момента все още ми е трудно. Тук искам да благодаря на всички колеги за подкрепата и разбирането, което проявяват. За да си адекватен на тази позиция, се изисква време, защото „Арсенал” е една огромна структура, която няма еквивалент в България и на всеки човек на мое място би му трябвало време. Пожелавам си това време да е максимално малко и аз максимално бързо да вляза адекватно и реално в това дълбоко море. Надявам се да съумея да се запозная с целия отдел, да вляза и в най-малкия детайл. И когато има казуси, да говорим, не бягам от това. Надявам се правилно да си подредя работата и ангажиментите, така че да ми остава време за всичко.

Предизвикателство пред мен е да можем догодина да кажем: „Ние бихме 2024-а година и сме още по-добре”, т.е. иска ми се тази най-добра година да е най-добра до момента, но нашият връх тепърва да предстои. Много бих се радвал това да се случи. И, ако всички положим усилия, заедно да продължим възходящия тренд на „Арсенал” като развитие, като финансово-икономически резултати и върховете тепърва да са пред нас.“

Източник: zakazanlak.bg

Последвайте ни и в Телеграм

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *